Jump to content
Niels

Afmetingen Baardje

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

wat zijn ongeveer de afmetingen van een volwassen baardagaam? I weet dat ze zo'n 50-60 cm lang kunnen worden, maar hoe zit het met de breedte/hoogte?

Ik zou dit graag weten omdat ik in de toekomst een mooi rots/hol/schuilplaats wil maken. Wat adviseren jullie mbt de afmetingen van een rots/hol/schuilplaats?

 

Gr Niels

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Niels,

 

Je heb baarden die niet zo groot worden, maar ook reuzen, hahahaha

Ik heb er een zitten hier, een reus en een doorsnee baard.

Volgens mij ligt het ergewoon aan hoe je zelf voor je baard ben, zorg jij goed voor hem, en heb al alles, groeit hij normaal, en als je er niet naar om kijkt, groeien ze zeer langzaam.

Liefde en aandacht en de vit en goede zorgen aan je baard, groeit hij hoe hij het hoort te doen, de een wordt groot en de andere blijft klein.

Ook al heb een een kleine schuilplaats, of hij nou groot dik is, in de schuilplaats gaat tie wel hoor, hahaha

Ze zijn zeer lenig.

 

;) Wil

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wil ,weet dat is in theorie zo maar weet wel al geef je sommige zoveel eten en zoveel zorg dat ze toch nooit groot gaan worden .

Heb hier zelf voorbeelden van translucents gekocht en vanaf kleintje volop verwend en alles gegeven net als mijn eigen nakweek .

Zijn een 35 cm groot en wegen een 300 gram hooguit ,heb er dan weer eentje was op een 10 maand 47 cm en weegt 530 gram .

Hangt veel af van welke bloedlijn ze afkomstig zijn en kweek en niet volledig aan de liefhebber die ze groot wil krijgen .

En een echte grot ben ikzelf niet echt een voorstander omdat het een ideale schuilplaats is voor insecten .

Twee stenen en een platte steen er boven op waar ze kunnen schuilen voor de lamp maar dat is mijn mening .

Zeg dus niet dat het slecht is maar wel opletten voor veel klein hoekjes die moeilijk bereikbaar zijn .

 

Groeten

patrick en daniella

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×