Jump to content
sturp

Luna Wilt Geen Groeten Of Fruit Meer.

Recommended Posts

Hey,

Ons Luna wilt geen groenten of fruit meer eten, normaal gezien eet ze alles wat we haar met de pincet of uit de hand aangeven en nu moeten we haar dwangvoeren (met groenten of fruit) wat helemaal niet leuk is omdat ze dan heel boos word.. Volgens mij is ze het de laatste tijd gewoon geworden als ze geen groenten of fruit eet dan ze dan uiteindelijk toch krekels krijgt omdat ik haar niet wil laten verhongeren. Soms zie ik soms uit filmpjes of foto's dat er bij de meeste mensen gewoon een schaaltje staat maar bij ons doet dat haar helemaal niets, ze verhongerd nog liever. Ik sta er op dat ze een dag groenten en fruit eet en een dag krekels omdat ze nog jong is.. Maar ik kan haar dit toch niet blijven dwangvoeren?

Iemand soms raad? :unsure:

 

 

Groetjes Eliza & Glenn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi ;)

 

Verhongeren zal ze zo gauw nog niet hoor, een reptiel kan namelijk heel wat reserves opslaan en kan dus een tijdje verder.

Dus wat dat betreft zou ik zeker het dwangvoeren achterwege laten, brengt alleen maar onnodige stress mee die alleen maar nadelige gevolgen kunnen hebben.

Beter is de reden te achterhalen waarom ze dit nu links laat liggen.

Dit kan verschillende redenen hebben zoals inderdaad tegen een vervelling, parasieten.....of zelfs de winterrust die eraan komt.

Baardagamen zijn ook niet dom en als haar voorkeur dierlijk voedsel is, zal ze inderdaad gauw doorhebben dat jij toch toegeeft.

Ik zou nu groenten/fruit in een schaaltje leggen voor de ganse dag en dit een paar dagen aanhouden zonder dierlijk voedsel.

Tussendoor kan je ook een mestonderzoek laten doen voor de zekerheid.

 

Groeten, Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

Bedankt voor jullie raad!

Ik heb haar nu al 2 dagen geen krekels gegeven, enkel een schaaltje groenten en fruit bij haar gezet en ze heeft vandaag voor de eerste keer uit vrije wil een schijfje van een druif opgegeten. Niet veel maar als ze honger heeft zal ze wel eten zeker ? :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×