Jump to content
Sign in to follow this  
Rikken

Nog Enkele Vraagjes

Recommended Posts

Ik heb nog enkele vragen.

 

Over het zand dat er in het terrarium gebruikt wordt hoor je de meest tegenstrijdige dingen. Ik vermoed dus dat er met wit zand niet veel kwaad kan.

 

Is er iemand die weet hoeveel graden het badje moet zijn? Is dat rond de 30

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Bij een droog terrarium is de vochtigheid meestal goed.

 

Temperatuur van het badwater 25 a 30 graden.

 

Lampen bij ons branden 12 a 14 uur per dag.

 

Heel belangrijk is dat de verlichting is aangesloten op een tijdschakelaar,

zodat de baardjes een vast ritme krijgen.

 

Groetjes Marc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb tot nu toe aangekocht:

 

- 20 liter rood calciumzand

- Lucky Reptile digitale thermometer met 2 sensoren

- Exo Terra Calcium + D3

- sprinkhanen, krekels en wasmotjes zijn besteld (zoals Esther me aanbevolen heeft)

 

Ik heb geen hydrometer gekocht vermits de eigenaar van de reptielenzaak dit nutteloos vond. Hij zei dat het terrarium zo droog mogelijk moet blijven.

 

Ik weet wel niet welke vitaminen er moeten aangekocht worden. Iemand een merk van dit?

 

Het enige dat nog moet aangekocht worden is een boomstronk en eet- en drinkbakje. Ik ben eigenlijk van plan om dit in een gewone dierenwinkel aan te kopen. Als voedselbakje kan ik wel een soort klein stenen potje aankopen. Als drinkbakje voorzie ik dan een laag schaaltje met een bodempje water waar hij makkelijk in en uit kan. Een timer koop ik in een elektriciteitswinkel. Ik ben van plan om ze 's morgens te laten inschakelen en 13 uur later te laten uitschakelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb ondertussen op de website van Exo Terra gezien dat ze ook vitaminen hebben. Maar het rare is dat er in de gebruiksaanwijzing staat dat ik de vitaminen en calcium samen moet geven. Van elk een half lepeltje. Dit mocht toch niet?

 

Wat ik nog wou vragen. Hoeveel calcium/vitaminen moet ik strooien over de andijvie? Ook moet je het dierlijk voedsel even schudden in de vitaminen/calcium, maar mag het dierlijk voedsel hier dan blijven inzitten? Want als ik dit in het bakje dierlijk voedsel doe moet ik meerdere sprinkhanen tegelijk erin doen. Maar ik denk niet dat ik meerdere sprinkhanen tegelijk in het terrarium als voedsel mag zetten of wel?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vele mensen hier op t forum (ook ik) gebruiken de produkten van de online shop, hier van Reptie farm.

 

Met een potje kalk, minerall indoor en multivitaminen ben je al heel goed op weg.

 

Wat betreft het toedienen; gebruik de zoekfunctie eens op t forum en zoek op bovenstaande trefwoorden. Je zal zien dat het gebruik en meningen nogal kunnen verschillen.

Zelf gebruik ik momenteel 4 dagen kalk, 2 dagen Minerall en 1 dag multivitaminen.

Ik strooi over mijn groenten/fruit; ook worden de voedseldieren bepoederd.

 

De voedseldieren in een leeg krekeldoosje met daarin de kalk of minerall, even schudden en het terrarium in. Bij jonge baardjes kan het interessant zijn de krekels een paar minuten in de frigo te zetten. Ze worden dan (tijdelijk) trager zodat de baardjes ze makkelijker kunnen pakken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×