Jump to content
Sign in to follow this  
GibsonDragons

Marketed Leucistic

Recommended Posts

hoi iedereen

 

mijne leucistic doet raar

ze zit hoog op haar poten en maakt een vreemd geluid en ze snakt gelijk naar adem

ze heeft dat nog al eens gedaan maar dan was dat gedaan en vandaag doet ze dat weer

weet iemand wat dat is

ze is ongeveer een jaar en 2 maanden

 

mvg wimsdragons

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou meteen naar de dierenarts gaan.

Mijn collega op het werk had ook een baardje met dezelfde symtomen.

Hij heeft niet naar mij geluisterd en is pas een maand later naar de dierenarts gegaan. Het beestje bleek toen een longontsteking te hebben en is na een bezoek aan de dierenarts op weg naar huis overleden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi jojo

 

maar een longontsteking komt toch voor bij baardagamen die veel gehanteerd worden

en die in de toch lopen of slecht zitten

 

in de grote bak zitten ze met 6 bij elkaar dan zouden die da toch ook allemaal moeten hebben

mijn baardagamen worden zo weinig mogelijk uit de bak genomen alleen als het echt nodig is, zit met verschillende temperaturen warmste 38 gr koudste 26 gr

de bakken worden iedere dag proper gemaak t zoals de ramen, drinkbakje, zeven van zand, stenen kuisen, boomstronk, verwijderen van uitwerpselen

deze krijgen toch ook verminderde eet lust wat bij haar niet het geval is

 

mvg wimsdragons

 

dierenarts kan maar morgen gaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het kunnen ook parasieten zijn die in je baardje aanwezig zijn... Of een aandoening aan de luchtwegen...

Maar wij zijn nog steeds geen dierenarts dus zou ik toch ook zeker zo snel mogelijk naar een goede reptielenarts gaan!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

 

morgen ga ik zeker naar de dierenarts

vandaag was dat moeilijk met mijn werk omdat ik plaatser ban van keukens en badmeubels dus niet altijd op tijd thuis

maar heb de diernarts al gebeld moest ik niet op tijd thuis zijn komt hij aan huis

 

bedankt voor de reactie

 

mvg wimsdragons

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Wim ;)

 

Een longontsteking kan ook gauw opgelopen worden tijdens het baderen

Ik weet nu niet hoe dit gebeurd bij jou, maar zorg steeds dat er dan geen tocht aanwezig is en dat je de dieren droog debt.

Je spreekt ook over een drinkbakje, persoonlijk ben ik hier geen voorstander van daar dit de grootste haard is voor bacterie

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

 

kom juist van de dierenarts

alles is in orde

heeft de mond nagekeken geluisterd naar de longen maar alles ok

moest het blijven duren gaan ze een strijkje nemen en het verder onderzoeken

hij kon preventief iets meegeven maar dat deed hij niet omdat hij niet weet wat er echt aan de hand was

 

mvg wimsdragons

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×