Jump to content
Sign in to follow this  
Vlas

Baby's Opvoeden!

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Ik ben net nieuw op het forum en ik heb een vraag over mijn baardjes. Ik heb van een vriendin 4 baby's (2 weken) gehad en nou vroeg ik mij af hoeveel ze mogen eten??? Ik lees overal onbeperkt, maar dan kan ik de hele dag blijven voeren... Wat is een beetje een "normale" hoeveelheid (per baardje) Ik heb de hele dag een bakje met buffalowormen en groenvoer staan en ik geef twee keer per dag (ongeveer twintig) krekels met vitamine/ calcium poeder erover. Is dit voldoende/ teveel/ te weinig??

 

Groetjes Linda

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Linda,

 

Jonge baardjes zoveel eten geven als ze op kunnen.

 

Bakje buffalo's erbij is goed.

 

Laat ook zeker s'nachts groenvoer in het terrarium staan, zodat eventueel

achtergebleven voedseldieren hier van kunnen eten.

 

Groetjes Marc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baardjes in de groei eten heel veel! Zeker op zulke jonge leeftijd als de jouwe.

ZOals Marc al zegt, zoveel eten geven als ze opkunnen hoor en ook regelmatig sproeien, eigenlijk dagelijks...

Share this post


Link to post
Share on other sites

3x per dag, 15 minuten lang, zoveel voer aanbieden wat ze op kunnen.

Hoeven ze niet meer, dan houd het op.

En inderdaad een bakje groen en buffalo's in het terra voor als ze tussendoor honger hebben.

Want geloof me....het zijn echte veelvraten :D

 

Gr.

Maupie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo allemaal,

 

Dank jullie wel voor de tips.

Het zijn inderdaad veelvraten, want vandaag hebben ze een heel doosje (net nieuw) krekels opgegeten... Ik geef ze twee uur nadat de lamp aangaat en twee uur voordat de lamp uit gaat en tussendoor kunnen ze dan het groen en de wormen eten...Het sproeien doe ik nu midden op de dag (deed ik 's avonds) en dat vinden ze een stuk lekkerder.

 

Nogmaals bedankt. En mocht ik nog een keer wat willen weten,dan zal ik zeker de vraag posten...

 

groetjes Linda

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×