Jump to content
erwin

Benamingen Van Bloed/kleurlijnen

Recommended Posts

Uiteindelijk zijn natuurlijk alle namen bedacht ;) maar de "verzinsels" zijn inderdaad storend en vaak op "niets" gebaseerd.

Ook al schrijf je je pen leeg, het is voor een kweker essensiele informatie.

Dan maar een paar pennen meer meenemen ;)

 

Maar .......... wanneer is iets een lijn en wanneer niet ?

Als wij nu uit een combinatie en drie legsels prachtige patroonloze oranje hypo's kweken (wat ook echt zo is) zij dit dan b.v. "Dutch Tangerine's" of moet je de gehele kleurslag noemen ? Ik vind dat je de hele kleurslag moet noemen andere mensen zeggen weer van niet. Er zullen altijd verschillende meningen blijven.

---------------------------------------------------------------------------------------------

voledige kleurslag noemen ,al dan niet onder de naam Dutch tangerine

(al is de naam niet zo best gekozen,want de naam tangerine is afkomstig van de rode citrus)

"dutch orange 101 patternless hypo" zou ik zelf verkiezen

deze naam dekt de voledige lading ;);)

 

---------------------------------------------------------------------------------------------

zelf hebben we de naam "BELGIUM WHITE" in het leven geroepen

met deze hebben we een voltreffer ,en hebben enkel uit nederland slechte krietiek gehad we mochten dit niet,konden dit niet,hadden het hoog in het hooft zitten en nog meer van dat(dacht zelfs dat u er ook eentje van was sander :rolleyes::rolleyes: )

veel verkeerds was er niet aan,daar de naam voor zichzelf stond,ze waren zeer wit,en zijn in belgie gekweekt dus.

we wilden ons met deze witte baardjes dus niet met het leucistic gebeuren vereenzelvigen, daar dit een zuivere lijn is

de BELGIUM WHITE was een kruising van leucistic en leucistic x hypo

deze zijn bijna even wit dan de witste leucisticen die we toen aanboden met E&G DRAGONS

 

op de overdrachtspapieren stond BELGIUM WHITE, en daaronder leucistic x leucistic/hypo

deze lijn hebben we nog steets,en hoeven er niet met te leuren,maar zijn verkocht voor ze geboren zijn

deze zijn van japan tot america onder deze benaming terug te vinden

 

dus niet enkel de amerikaanse benaamingen worden aanvaard,ook deze van ons,als de kwalitijd maar uitstekend is,en kleurvast

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoi Erwin,

 

Kijk dit bedoel ik ook;

 

Je kunt dus nooit volgens mij niet met zekerheid zeggen dat je met dit dier

gaat kruisen wat er uit gaat komen.

Wel ongeveer wat je zou kunnen verwachten.

Ook de kleur kan een verassing zijn.

 

Kruisen met dieren geeft meestal verbluffende en verassende resultaten, maar

je ziet het resultaat pas als de nakweek is geboren.

 

Maar de uitkomst durf ik niet te voorspellen.

 

Gr Marc

eens er een naam boven staat is dit werkelijk redelijk goed te bepalen

nu is het zo inderdaad niet te bepalen zonder te weten wat het nu echt is,en wat "het " is

 

voor trans en hypo is het niet zo belangrijk,daar zelfs de "het" de genen doorgeven

voor de leatherback ligd het anders(niet alls sibbelings geven leatherback genen door)

 

zet hier een trans op of een "HET"trans en de kans op transleatherback is zeer groot(als het beestje tenminste leatherback is)

zet hier een hypo of "het" hypo op en de kans op hypoleatherback is zeer groot

(als het beestje tenminste leatherback is)

 

zet er een hypotrans op en de kans op hypotransleatherback is zeer groot

(als het beestje tenminste leatherback is)

 

zoals geweten (zeker de laatste tijd) is er nooit een zekerheid,daar er meer en meer van de theorieen die voorig jaar verkondigd werden niet 100% blijken te kloppen

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoi Erwin,

 

Kijk dit bedoel ik ook;

 

Je kunt dus nooit volgens mij niet met zekerheid zeggen dat je met dit dier

gaat kruisen wat er uit gaat komen.

Wel ongeveer wat je zou kunnen verwachten.

Ook de kleur kan een verassing zijn.

 

Kruisen met dieren geeft meestal verbluffende en verassende resultaten, maar

je ziet het resultaat pas als de nakweek is geboren.

 

Maar de uitkomst durf ik niet te voorspellen.

 

Gr Marc

eens er een naam boven staat is dit werkelijk redelijk goed te bepalen

nu is het zo inderdaad niet te bepalen zonder te weten wat het nu echt is,en wat "het " is

 

voor trans en hypo is het niet zo belangrijk,daar zelfs de "het" de genen doorgeven

voor de leatherback ligd het anders(niet alls sibbelings geven leatherback genen door)

 

zet hier een trans op of een "HET"trans en de kans op transleatherback is zeer groot(als het beestje tenminste leatherback is)

zet hier een hypo of "het" hypo op en de kans op hypoleatherback is zeer groot

(als het beestje tenminste leatherback is)

 

zet er een hypotrans op en de kans op hypotransleatherback is zeer groot

(als het beestje tenminste leatherback is)

 

zoals geweten (zeker de laatste tijd) is er nooit een zekerheid,daar er meer en meer van de theorieen die voorig jaar verkondigd werden niet 100% blijken te kloppen

 

groetjes

erwin&sonja

Ik wil hier wel wat aan toevoegen.

 

Een hypo trans op een hypo trans leatherback wil helemaal niet zeggen

of je nakweek leathers gaat hebben.

 

Ligt er aan of de leathetback co-dominant is of recessief.

 

Dus ook dit moet dan eigenlijk bij de dieren worden vermeld op

het certificaat.

 

Gr Marc

Share this post


Link to post
Share on other sites
Uiteindelijk zijn natuurlijk alle namen bedacht ;) maar de "verzinsels" zijn inderdaad storend en vaak op "niets" gebaseerd.

Ook al schrijf je je pen leeg, het is voor een kweker essensiele informatie.

Dan maar een paar pennen meer meenemen ;)

 

Maar .......... wanneer is iets een lijn en wanneer niet ?

Als wij nu uit een combinatie en drie legsels prachtige patroonloze oranje hypo's kweken (wat ook echt zo is) zij dit dan b.v. "Dutch Tangerine's" of moet je de gehele kleurslag noemen ? Ik vind dat je de hele kleurslag moet noemen andere mensen zeggen weer van niet. Er zullen altijd verschillende meningen blijven.

---------------------------------------------------------------------------------------------

voledige kleurslag noemen ,al dan niet onder de naam Dutch tangerine

(al is de naam niet zo best gekozen,want de naam tangerine is afkomstig van de rode citrus)

"dutch orange 101 patternless hypo" zou ik zelf verkiezen

deze naam dekt de voledige lading ;);)

 

---------------------------------------------------------------------------------------------

zelf hebben we de naam "BELGIUM WHITE" in het leven geroepen

met deze hebben we een voltreffer ,en hebben enkel uit nederland slechte krietiek gehad we mochten dit niet,konden dit niet,hadden het hoog in het hooft zitten en nog meer van dat(dacht zelfs dat u er ook eentje van was sander :rolleyes::rolleyes: )

veel verkeerds was er niet aan,daar de naam voor zichzelf stond,ze waren zeer wit,en zijn in belgie gekweekt dus.

we wilden ons met deze witte baardjes dus niet met het leucistic gebeuren vereenzelvigen, daar dit een zuivere lijn is

de BELGIUM WHITE was een kruising van leucistic en leucistic x hypo

deze zijn bijna even wit dan de witste leucisticen die we toen aanboden met E&G DRAGONS

 

op de overdrachtspapieren stond BELGIUM WHITE, en daaronder leucistic x leucistic/hypo

deze lijn hebben we nog steets,en hoeven er niet met te leuren,maar zijn verkocht voor ze geboren zijn

deze zijn van japan tot america onder deze benaming terug te vinden

 

dus niet enkel de amerikaanse benaamingen worden aanvaard,ook deze van ons,als de kwalitijd maar uitstekend is,en kleurvast

 

groetjes

erwin&sonja

Erwin,

 

Belgium White is dus Leucistic x Leucistic/Hypo?

 

Want nu snap ik het niet meer.

 

Gr Marc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb zat lange namen voorbij zien komen maar denk altijd bij mezelf, als het baardje er maar leuk uitziet want dat is toch wat je de koper meegeeft.

Ook lijkt het me geen leuk idee om om namen van kwekers/importeurs te noemen bij dit soort dingen.

Ik snap ook goed wanneer een beestje 20 namen heeft.

Het zit er toch allemaal in ook al worden sommige genen niet meegegeven.

Maarja, mensen kopen wat ze mooi vinden.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Uiteindelijk zijn natuurlijk alle namen bedacht ;) maar de "verzinsels" zijn inderdaad storend en vaak op "niets" gebaseerd.

Ook al schrijf je je pen leeg, het is voor een kweker essensiele informatie.

Dan maar een paar pennen meer meenemen ;)

 

Maar .......... wanneer is iets een lijn en wanneer niet ?

Als wij nu uit een combinatie en drie legsels prachtige patroonloze oranje hypo's kweken (wat ook echt zo is) zij dit dan b.v. "Dutch Tangerine's" of moet je de gehele kleurslag noemen ? Ik vind dat je de hele kleurslag moet noemen andere mensen zeggen weer van niet. Er zullen altijd verschillende meningen blijven.

---------------------------------------------------------------------------------------------

voledige kleurslag noemen ,al dan niet onder de naam Dutch tangerine

(al is de naam niet zo best gekozen,want de naam tangerine is afkomstig van de rode citrus)

"dutch orange 101 patternless hypo" zou ik zelf verkiezen

deze naam dekt de voledige lading ;);)

 

---------------------------------------------------------------------------------------------

zelf hebben we de naam "BELGIUM WHITE" in het leven geroepen

met deze hebben we een voltreffer ,en hebben enkel uit nederland slechte krietiek gehad we mochten dit niet,konden dit niet,hadden het hoog in het hooft zitten en nog meer van dat(dacht zelfs dat u er ook eentje van was sander :rolleyes::rolleyes: )

veel verkeerds was er niet aan,daar de naam voor zichzelf stond,ze waren zeer wit,en zijn in belgie gekweekt dus.

we wilden ons met deze witte baardjes dus niet met het leucistic gebeuren vereenzelvigen, daar dit een zuivere lijn is

de BELGIUM WHITE was een kruising van leucistic en leucistic x hypo

deze zijn bijna even wit dan de witste leucisticen die we toen aanboden met E&G DRAGONS

 

op de overdrachtspapieren stond BELGIUM WHITE, en daaronder leucistic x leucistic/hypo

deze lijn hebben we nog steets,en hoeven er niet met te leuren,maar zijn verkocht voor ze geboren zijn

deze zijn van japan tot america onder deze benaming terug te vinden

 

dus niet enkel de amerikaanse benaamingen worden aanvaard,ook deze van ons,als de kwalitijd maar uitstekend is,en kleurvast

 

groetjes

erwin&sonja

Erwin,

 

Belgium White is dus Leucistic x Leucistic/Hypo?

 

Want nu snap ik het niet meer.

 

Gr Marc

Hoi,

 

Ik begrijp er ook niets meer van. Eerst word er in het topic gevraagt om alleen de juiste naam te geven. En daarna zie ik leucistic X leucistic x hypo staan. <_<

 

Tot op heden bestaan er nog altijd geen leucisten bij baardagamen. Ik heb er in ieder geval nog geen bewijs van gezien. Vanaf de moment dat iemand mij kan

aantonen dat hij een echte leucist heeft zal ik er pas in geloven. Als je een echte leucist kruist met een hypo zal de nakweek allemaal zwarte nagels moeten hebben

omdat leucisten en hypo's een totale andere genetica hebben.

 

De witte baardjes die moeten wij nog altijd market leucistic noemen omdat ze nog

altijd hele lichte op kleur gekweekte hypo's zijn en geen leucistische genen hebben.

 

In dat opzicht heeft erwin er goed aan gedaan om bv belgium white in het het te roepen en er een bepaalde lijn van te maken van zijn witte baardjes.

 

Ook al schrijven we de hele volledige naam op en kunnen we naar de baardjes zien. Dan kunnen er nog twijfels wat met het oog niet zichtbaar is. Bv Heb het

aan Josh (phantom dragons) gevraagd, het IS mogelijk om 2 verschillende zichtbare leathers te kweken uit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat er twee verschillende soorten "Leathers" uit kunnen komen kan wel degelijk.

De vier eitjes welke ik nog per ongeluk had liggen van Farell Co.Dom. USA Hypo Smoothie) x Rosa (Co.Dom.IT Leatherback) bewijzen dit.

Van 4 eitjes was de uitkomst als volgt :

 

1 Silkback

2 Co.Dom. IT Leathers

1 Co.Dom. Smoothie

 

De Silkback spreekt voor zich, de IT Leathers zijn herkenbaar aan de "spek" gladde rug, de Smoothie herken ik aan de aanmerkelijk minder gladde rug.

 

In het begin dacht ik dat het 3 Leather's waren, dit blijkt nu toch niet zo te zijn.

Foto's staan trouwens hier :

http://www.reptie-farm.nl/forum/index.php?showtopic=10515

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Sander,

 

Ik denk dat Sven bedoeld; recessief en co-dominant.

 

Gr Marc

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zelf hebben we de naam "BELGIUM WHITE" in het leven geroepen

met deze hebben we een voltreffer ,en hebben enkel uit Nederland slechte kritiek gehad we mochten dit niet, konden dit niet ,hadden het hoog in het hooft zitten en nog meer van dat(dacht zelfs dat u er ook eentje van was Sander :rolleyes::rolleyes: )

Klopt als een bus, maar als je je de discussie goed herinnerd ... ben ik er later op terug gekomen. Ik was namelijk op dat moment niet op de hoogte van het kweek programma aangaande deze lijn. Het kwam in de eerste post ook over als "we hebben een aantal witte hypo's gekweekt, deze noemen we "Belgium White". In mijn beleving werkt dat zo niet en dat heb ik ook gepost. Maar nogmaals, na de uitleg over het e.e.a. ben ik daar ook op terug gekomen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoi Sander,

 

Ik denk dat Sven bedoeld; recessief en co-dominant.

 

Gr Marc

Ow .. dan heb ik het verkeerd gelezen / begrepen, mijn fout sorry !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi ;)

 

Zoals eerder al gezegd is het niet zichtbaar of een dier co-dominant of recessief is, dit kan enkel maar bewezen worden door er mee te kweken.

Dus is het ook zo met kleurlijnen, je kan niet zomaar een nieuwe naam gaan verzinnen bij een eerste kweek, deze dieren moeten dan ook nog gaan bewijzen of ze deze kleur of patroon wel degelijk gaan verder zetten bij een volgende kweek.

Dan is het pas bewezen dat deze (kleur)bloedlijn dominant is.

Maar hoe verkrijg je dan deze volgende lijn <_< door zusjes en broertjes te laten verparen?

Ik neem nu als voorbeeld de witblits, deze is spontaan ontstaan uit een verparing van standaart dieren, dus denk ik dat je inteelt moet plegen om deze lijn verder te kweken of moet je anders jaren wachten tot er een volgende eens spontaan uit een eitje kruipt <_<

Ikzelf zit hier eigenlijk met een gelijkaardig probleem, mijn droom en wens is een lijn te verkrijgen zoals het unieke Tigra patroon.

Deze is enkel wit met zwarte stippen, genetische verwoordingen zijn Axanthic en Anerythristic en betekend geen geel en geen rood pigment aanwezig.

Dit dier is indertijd ook spontaan ontstaan uit een kruising van een wildkleur en een Blood (met dank aan Marc), jammer genoeg was dit het enige dier in dit nest met deze eigenschappen en tot hiertoe ben ik er nog geen enkele tegen gekomen met deze eigenschappen.

Moesten er indertijd in dit legsel dezelfde dieren gezeten hebben zat er dus ook niets anders op om te gaan kruisen met dezelfde bloedlijn, want uit de kruisingen die er tot hiertoe gebeurd zijn, blijkt dat dit niet co-dominant is.

Ik hoop dat jullie een beetje begrijpen wat ik wil zeggen, eigenlijk komt het er op neer dat vele lijnen en genetische afwijkingen ontstaan zijn door een spontane nakweek uit wildkleur, in de natuur gebeurd dit ook maar de kans is kleiner dat deze dieren verder gaan verparen bij een kweker ligt dit enigsinds anders.

 

Groeten

Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vreemd dat de starter van dit topic niet meer reageerd. ;)

 

Maar ja er gebeuren wel vreemdere dingen. :P

 

Gr Marc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat als je iets wilt weten van hem dat je hem een PM moet sturen.

Dan zal hij vast wel reageren.

 

Gr.

Maupie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Maupie,

 

Snap het niet goed, stelde toch een normale vraag.

 

Heb hier nog geen antwoord op gekregen.

 

Gr Marc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Excuus, ik moest even een pagina terug om te lezen wat je bedoelde.

Ik denk dat je doelt op deze vraag?

 

Belgium White is dus Leucistic x Leucistic/Hypo?[\QUOTE]

 

Als ik het zo lees dan zal dit inderdaad het geval zijn.

 

Gr.

Maupie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoop dat het niets met mij te maken heeft. T' was nu niet mijn bedoeling om kritiek

op erwin te geven in verband met de benaming van zijn leucisten. Ik wou alleen maar duidelijk zijn over de benaming van de baardjes en hoe het juist zit met de genetica in verband met leucisten.

 

@ mark :

 

belgium white = LEUCISTIC/RED/HYPO/RED/OGG/HYPOPASTEL x LEUCISTIC

 

Je kan dit vinden op erwin zijne site

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Sven en Maupie,

 

Dit was dus gewoon mijn vraag;

 

Wat is nu Belgium White, want heb nu al 3 verschillende kruisingen gelezen?

 

Is wel verwarrend zo.

 

Is verder ook zeker niet bedoeld als aanval.

 

Gr Marc

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Sven, de genetica Mark.Leucistic is als volgt :

 

Er wordt veel over gezegd & geschreven, een echt Leucistic baardagaam bestaat tot op de dag van vandaag niet en dus nog niet bewezen. Bij diverse andere diersoorten bestaan er al wel Leucistics wat aangeeft dat de genafwijking wel degelijk bestaat alleen nog niet bij baardagamen. Stel je wilt een Leucistic baardagaam kopen en je ziet toch iets van kleur, dan is het een lichte Hypo of een Mark.Leucistic en zeker geen Leucistic.

 

Maar hoe zie je het verschil ?

Om dit te weten te komen moet je deze kuisen met een Hypo. Waarom ? Hypo's en Leucistics zijn genetisch totaal verschillend. Bij de "nep" Leucistic x Hypo zullen er dieren uitkomen met witte nagels wat aangeeft dat de dieren genetisch hetzelfde zijn, beide Hypo's dus. Bij een echte Leucistic x Hypo kruising zullen er standaard ogende baardagamen uitkomen. De ouders zijn dan namelijk genetisch compleet verschillend en kunnen dus samen geen Leucistic of Hypo nakweek realiseren. Wel zouden dan de jongen het Leucistic-gen en het Hypo-gen dragen, m.a.w. "dubbel HET".

Wat is dan een Marked Leucistic ?

Dit is wel degelijk een bestaande bloedlijn, de kweker dacht in eerste instantie dat hij echte Leucistics had gekweekt, echter bleek dit achteraf niet zo te zijn en was men iets dus iets te voorbarig met deze benaming. Men heeft er daarna Marketed voorgezet zodat een ieder weet dat het niet om een echte Leucistic gaat maar in feite over een lichte dan wel witte Hypo.

 

(tekst & copyright afkomstig van www.101Dragons.com / www.MBDragons.eu )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Sander,

 

Blijft voor mij toch allemaal erg onduidelijk.

 

Echte Leucistics bestaan nog niet bij baardagamen zeg je.

 

Dan kun je in principe toch ook niets zeggen over een eventuele

kruising?

 

Heb vroeger en nu nog steeds verhalen gelezen dat een echte leucistic zwarte ogen en witte nagels zouden moeten hebben.

 

Wat is nu waar; witte nagels of geen witte nagels?

 

Aangezien de leucistics nog niet bestaan denk ik dat niemand hier antwoord op kan geven.

 

Groetjes Marc

Share this post


Link to post
Share on other sites
Excuus, ik moest even een pagina terug om te lezen wat je bedoelde.

Ik denk dat je doelt op deze vraag?

 

Belgium White is dus Leucistic x Leucistic/Hypo?[\QUOTE]

 

Als ik het zo lees dan zal dit inderdaad het geval zijn.

 

Gr.

Maupie

Hoi Maupie,

 

Wat bedoel je met de zin volgende zin;

 

Als ik het zo lees zal dit inderdaad het geval zijn.

 

Gr Marc

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Marc,

 

Het is theorie, dat klopt, deze is gebaseerd op de Leucistic genetica bij andere diersoorten. Als je daar vanuit gaat is de genetica van een echte Leucistic anders als bij een Hypo. Een echte Leucistic zou dus spierwit zijn, met 100 % zwarte nagels en 100 % zwarte ogen. Een "Leucistic" met witte nagels is dus eigenlijk een witte Hypo welke ook wel Marked Leucistic genoemd wordt. Een lichte baardagaam met bruine of blauwe ogen is dus ook geen Leucistic maar een lichte baardagaam (waarschijnlijk) zonder genetica.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoi Maupie,

 

Wat bedoel je met de zin volgende zin;

 

Als ik het zo lees zal dit inderdaad het geval zijn.

 

Gr Marc

 

Wat ik hiermee bedoel is het volgende:

 

Jij vraagt of een Belgium White een kruising is tussen een Leucistic x Leucistic/Hypo.

 

Nou kijk ik een aantal posts terug en zie dat Erwin daar het volgende schrijft:

 

zelf hebben we de naam "BELGIUM WHITE" in het leven geroepen

met deze hebben we een voltreffer ,en hebben enkel uit nederland slechte krietiek gehad we mochten dit niet,konden dit niet,hadden het hoog in het hooft zitten en nog meer van dat(dacht zelfs dat u er ook eentje van was sander )

veel verkeerds was er niet aan,daar de naam voor zichzelf stond,ze waren zeer wit,en zijn in belgie gekweekt dus.

we wilden ons met deze witte baardjes dus niet met het leucistic gebeuren vereenzelvigen, daar dit een zuivere lijn is

de BELGIUM WHITE was een kruising van leucistic en leucistic x hypo

deze zijn bijna even wit dan de witste leucisticen die we toen aanboden met E&G DRAGONS

 

op de overdrachtspapieren stond BELGIUM WHITE, en daaronder leucistic x leucistic/hypo

deze lijn hebben we nog steets,en hoeven er niet met te leuren,maar zijn verkocht voor ze geboren zijn

deze zijn van japan tot america onder deze benaming terug te vinden

 

Dus ik reageer op jouw vraag en geef antwoord: Als ik het zo lees, dan zal dit inderdaad het geval zijn.

Want dat is wat Erwin heeft geschreven.

 

Gr.

Maupie

Share this post


Link to post
Share on other sites
@ Marc,

 

Het is theorie, dat klopt, deze is gebaseerd op de Leucistic genetica bij andere diersoorten. Als je daar vanuit gaat is de genetica van een echte Leucistic anders als bij een Hypo. Een echte Leucistic zou dus spierwit zijn, met 100 % zwarte nagels en 100 % zwarte ogen. Een "Leucistic" met witte nagels is dus eigenlijk een witte Hypo welke ook wel Marked Leucistic genoemd wordt. Een lichte baardagaam met bruine of blauwe ogen is dus ook geen Leucistic maar een lichte baardagaam (waarschijnlijk) zonder genetica.

Sander,

 

Oke, maar lees hier gewoon verschillende verhalen over.

 

Op het ene forum staat witte nagels en op een ander forum staat

zwarte nagels.

 

 

Groetjes Marc

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoi Maupie,

 

Wat bedoel je met de zin volgende zin;

 

Als ik het zo lees zal dit inderdaad het geval zijn.

 

Gr Marc

 

Wat ik hiermee bedoel is het volgende:

 

Jij vraagt of een Belgium White een kruising is tussen een Leucistic x Leucistic/Hypo.

 

Nou kijk ik een aantal posts terug en zie dat Erwin daar het volgende schrijft:

 

zelf hebben we de naam "BELGIUM WHITE" in het leven geroepen

met deze hebben we een voltreffer ,en hebben enkel uit nederland slechte krietiek gehad we mochten dit niet,konden dit niet,hadden het hoog in het hooft zitten en nog meer van dat(dacht zelfs dat u er ook eentje van was sander )

veel verkeerds was er niet aan,daar de naam voor zichzelf stond,ze waren zeer wit,en zijn in belgie gekweekt dus.

we wilden ons met deze witte baardjes dus niet met het leucistic gebeuren vereenzelvigen, daar dit een zuivere lijn is

de BELGIUM WHITE was een kruising van leucistic en leucistic x hypo

deze zijn bijna even wit dan de witste leucisticen die we toen aanboden met E&G DRAGONS

 

op de overdrachtspapieren stond BELGIUM WHITE, en daaronder leucistic x leucistic/hypo

deze lijn hebben we nog steets,en hoeven er niet met te leuren,maar zijn verkocht voor ze geboren zijn

deze zijn van japan tot america onder deze benaming terug te vinden

 

Dus ik reageer op jouw vraag en geef antwoord: Als ik het zo lees, dan zal dit inderdaad het geval zijn.

Want dat is wat Erwin heeft geschreven.

 

Gr.

Maupie

Hoi Maupie,

 

Oke nu snap ik het. ;)

 

Maar ik zou de juiste benaming willen weten, want ik heb 3 verschillende

benamingen gelezen.

 

Dus dat was mijn vraag.

 

Het topic is tenslotte gestart met de vraag om de juiste benamingen op een certificaat te vermelden.

 

Groetjes Marc

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sander,

 

Oke, maar lees hier gewoon verschillende verhalen over.

 

Op het ene forum staat witte nagels en op een ander forum staat

zwarte nagels.

 

 

Groetjes Marc

Dat kan dat je er tegenstrijdigheden over leest, er komt helaas steeds meer onzin op het internet te staan.

Een "Leucistic" of "Marketed Leucistic" met witte nagels is volgens de genetica "wetten" nog steeds een Hypo. Deze zijn vaak het resultaat van een selectief kweek project waarbij er steeds weer met de lichtste dieren gekweekt wordt om zo een zo wite mogelijke hypo te krijgen.

 

Zoals al eerder gezegd een echte Leucistic is helemaal wit (door een gen fout) en heeft zwarte nagels en zwarte ogen.

Mvg.Sander

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×