Jump to content
marvin

Tijdelijk Onderkomen

Recommended Posts

Hej iedereen,

 

Ik ga hoogstwaarschijnlijk weg uit Wieringerwerf en ga in Hoorn wonen, maar het is nieuwbouw, dus het huis moet nog gebouwd worden.

 

Nou begonnen mn ouders dus over het verkopen van mijn leguaan Rossi. Hier wil ik natuurlijk niet aan beginnen! Maar aangezien het 5 maanden duurt voordat het huis klaar is en het maken van een nieuw terrarium ook weer wat tijd vergt( ik heb ook geen groot terrarium tot mijn beschikking die ik kan verplaatsen, want mijn terrarium is bevestigd aan de muur) ben ik eigenlijk opzoek naar een tijdelijk onderkomen voor Rossi(groene leguaan van van 4,5 jaar).

 

Is er iemand die in de omgeving Noord-Holland woont en die mijn leguaan voor ong. 6 maanden wilt verzorgen(GOED WILT VERZORGEN!!!) Als er ook maar iets is waaraan gedacht wordt dat er niet zo veel tijd beschikbaar is voor het verzorgen, begin er an dan asjeblieft niet aan, want daar heb ik, jij/u en mijn leguaan helemaal niks aan!!! En ik wil wel graag kunnen zien hoe het met hem gaat in die 6 maanden, dus dan kom ik wel een paar keer langs. Natuurlijk worden de kosten vergoed.

 

Dus kenners van leguanen, wie kan mij helpen :( ?

 

Groetjes Marvin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Marvin,

 

Ik wilde in eerste instantie reageren dat ik wel voor jou Rossie wilde zorgen voor 6 maanden of wat langer (verhuizen loopt toch altijd uit)

 

Maar toen ging ik op je gebruikersnaam zoeken en toen kwam ik uit bij de topics over Rossie en zag dus ook de foto's

 

De laatste foto lijkt wel echt een "wormen"buik zo dik.

 

Ik vroeg me af wanneer je voor het laatst een mestonderzoek had gedaan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hahaha, denk je zelf dan niet dat ik daar allang achter was gekomen als dat het geval zou wezen...

 

Gr. Marvin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Euh je ziet ze niet in de mest wiebelen hoor vandaar de vraag wanneer je een mestonderzoek heb laten doen.

 

Ik had namelijk een goed onderkomen willen aanbieden, maar op basis van wat ik gelezen heb heb ik enigszins mijn twijfels of hij wel goed nagekeken en verzorgd wordt.

 

Zo raar is de vraag immers niet hoor.

 

En ik denk dat andere mensen dat ook wel willen weten als ze je willen helpen.

 

Dat zal namelijk 1 van de eerste vragen zijn alvorens iemand overstag gaat.

 

Misschien kan je antwoord geven op die vraag?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Een dikke buik wil helemaal niet zeggen of het dier met wormen zit.

 

Een mestonderzoek is overigens wel altijd regelmatig aan te raden.

 

Volgens mij wordt Rossie goed verzorgd.

 

Gr Marc

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vind de vraag echt niet zo gek.

als je reptielen in huis hebt wil je een schoon dier hebben.

is het niet altijd de eerste vraag,wanneer was het laatste mest onderzoek?

aangezien rossi nogal aan de dikke kant is mag de vraag gesteld worden.

hoef je geen vrienden voor te zijn,maar paula lijkt me serieus,en zoveel opties heeft marvin niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet wel zeker dat paula serieus is en als de leguaan bij haar komt zal deze een zeer goede verzorging krijgen van haar. Ik vind het ook niet meer als normaal als je zelf dieren hebt en je een dier opvangt je dan vraagt of eigenlijk eist dat er een mestonderzoek is/wordt gedaan, zodat je eigen dieren niet besmet kunnen raken. Elk dier behoort sowieso preventief 1 x per jaar of elk half jaar een mestonderzoek te krijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Anita,

 

Hier zakt mijn broek toch echt vanaf hoor.

 

Ik geef toch aan dat een mestonderzoek regelmatig moet, met deze

vraag is dan ook niets aan de hand.

 

Wordt wel getwijveld of Marvin zijn dier goed verzorgd, met deze uitspraak

ben ik het dus niet eens.

Hier kun je vanaf de computer echt niet over oordelen.

 

Vind dit zelfs belastend naar Marvin toe.

 

Gr Marc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie niets belastends staan hoor. Het is als je een dier op wilt vangen niet meer dan logisch dat je vraagt of er een mest onderzoek is gedaan..... Zodat je je eigen dieren niet in gevaar brengt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Zal wel niet goed kunnen lezen denk ik.

 

Maar er staat toch duidelijk;

 

Ik had namelijk een goed onderkomen willen aanbieden, maar op basis van wat ik gelezen heb heb ik enigszins mijn twijfels of hij wel goed nagekeken en verzorgd wordt.

 

Verder ga ik hier niet meer op in.

 

Gr Marc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is dan paula haar persoonlijke mening en op basis van het lezen van zijn eigen topics heeft zij haar twijfels, dan mag zij toch vragen of dat onderzek gedaan is. Ik denk dat je iets te zwaar tilt aan dit topic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Cindy,

 

Klopt iedereen heeft zijn eigen mening.

 

Alleen vind ik het onmogelijk om over iets te oordelen van achter de computer.

 

Dus als je twijvels hebt ga dan kijken of vraag inlichtingen via pm.

 

Nu vind ik het lullig overkomen tegenover Marvin.

 

Heb ook gelezen over zijn leguaan, en lees niets anders dan

complimenten.

 

Dit is mijn mening.

 

Gr Marc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat je een vraag stelt over de toestand (gezondheid) van het dier is maar helemaal normaal als je voor opvang wilt zorgen.

Maar dat je dan ook openlijk op een forum waar iedereen meeleest het dan in vraag trekt hoe een dier verzorgt wordt vind ik niet normaal.

Eerlijk gezegt als ik met de gedachte zou spelen om een dier op te vangen zou ik dit niet op deze manier doen maar persoonlijk contact opnemen met de persoon.

Nu komt dit eerder over alsof je de persoon openlijk in vraag stelt.

Ook vind ik het raar dat Marvin steeds positieve feedback kreeg en nu opeens in vraag wordt gesteld.

Maar dit is dan ook mijn mening zoals ieder van ons er wel eentje heeft, dus zet ik deze er ook even bij zodat dit topic niet helemaal de negatieve richting opgaat.

 

Groeten

Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

als er een dier op vacantie komt is het maar normaal dat er schriftelijke garanties zijn(het zou niet het eerste dier zijn dat nooit meer opgehaald word),ook een schriftelijke gezondheidsverklaring door de dierenarts van de opvanger

 

indien dit geweigerd word,stopt elke overeenkomst

als ik zeker ben dat mijn dieren geen probleemen hebben zou ik daar geen probleem mee hebben,en blij zijn dat ik een opvangplaats gevonden heb(opvangplaatsen voor zo een groot dier zijn zeker niet dik te vinden)

 

had niemand hier reageerd,komt het over of niemand wil/kan helpen

 

als sommige mensen daar de plaats/tijd/zin in hebben,mogen deze best hun eisen bekendmaken,en informatie opvragen

dit gebeurd dan bij ervaren mensen die deze dieren kennen van binnen en van buiten

als er dan extra vragen bij fotos worden gesteld,over de omvang van de buik(in dit geval)was dit zeer makelijk te bewijzen door een dierenartsbezoekje

 

ga hier niet oordelen of een dier al dan niet goed verzorgd word,en oordeel en veroordeel niemand

maar zelf zou ik zeer blij zijn dat ik de mogelijkheid krijg mijn dier te behouden,ook al zitten daar enkele extra mestonderzoekjes bij

 

dit is mijn persoonlijk gedacht erover

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi allemaal,

 

Ga denk ik dit topic sluiten want dit brengt verder niets op.

 

Het kwaad is al geschied.

 

Denk dat we weer een lid van het forum kwijt zijn, wat overigens

de laatse tijd wel meer voorkomt.

 

Hou verder mijn mond wel.

 

Gr Marc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind dat als je iemand onderkomen bied voor zijn/haar dier dart je daar best eisen tegenover mag stellen. Ik ga hier niemand veroordelen maar sommige vragen mogen/kunnen/moeten mijns inziens gewoon via een pm gedaan worden. Kan me goed voorstellen dat Marvin zich een beetje aangevallen voelt, had iets minder bot gekund. Maar dat is dan weer mijn mening.Kom ik toch weer terecht bij mijn haat en nijd topic.

 

vr gr Arthur

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik vind dat als je iemand onderkomen bied voor zijn/haar dier dart je daar best eisen tegenover mag stellen. Ik ga hier niemand veroordelen maar sommige vragen mogen/kunnen/moeten mijns inziens gewoon via een pm gedaan worden. Kan me goed voorstellen dat Marvin zich een beetje aangevallen voelt, had iets minder bot gekund. Maar dat is dan weer mijn mening.Kom ik toch weer terecht bij mijn haat en nijd topic.

 

vr gr Arthur

Helemaal mee eens Arthur en zoals ik het al eerder bedoelde.

Als je in zo een geval vragen hebt of je wilt tot een overeenkomst komen doe dit dan via mail.

Als je je in de plaats van Marvin zou stellen zou je het ook niet leuk vinden dat je openbaar in vraag gesteld wordt over de verzorging van je dier.

Een overeenkomst maak je tussen twee partijen en niet openbaar.

Dus komt het nu over in mijn ogen dat er niet veel intensie is om de opvang maar over iemands kunnen.

Ook vind ik het nu heel jammer dat dit topic van Marvin vol overbodige tekst staat en als Marvin het wilt zou hij beter een nieuw topic starten, tenminste als hij nog van hem laat horen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is inderdaad erg jammer dat zijn topic vol overbodige tekst staat. Weet je wat ik niet snap dat mensen alles lezen zoals ze het willen lezen en dat is dus op een negatieve manier!!! Kijk verder dan je neus lang is, er wordt gewoon veel te zwaar getilt.Woorden kunnen ook anders bedoeld worden als dat er gelezen wordt. Gun elkaar het licht in de ogen en sluit dit topic gewoon. pffffff........ Wat een slap geouwehoer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb hier een beetje meegelezen en het kwaad zal reeds aangericht zijn volgens mij en daarom dat ik er steeds op aandring dit eerst via pm op te lossen vooralleer de vraag of reaktie op het forum te posten.

Kan natuurlijk begrijpen dat men garanties wilt vooralleer men een dier wilt opvangen wat maar meer dan normaal is maar los dit dan eerst even priv

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het is inderdaad erg jammer dat zijn topic vol overbodige tekst staat. Weet je wat ik niet snap dat mensen alles lezen zoals ze het willen lezen en dat is dus op een negatieve manier!!! Kijk verder dan je neus lang is, er wordt gewoon veel te zwaar getilt.Woorden kunnen ook anders bedoeld worden als dat er gelezen wordt. Gun elkaar het licht in de ogen en sluit dit topic gewoon. pffffff........ Wat een slap geouwehoer.

Hallo Cindy ,

 

dit is wat ik dus bedoel met als Paula contact had gezocht via pm zodat wij dit niet hadden moeten meelezen want via een forum worden er h

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is niet alleen deze discussie er is altijd wel gezeur over iets. Laat iedereen gewoon in zijn eigen waarde en accepteer iemand zoals die is. Altijd maar die haat, nijd en afgunst. Het maakt het er echt niet gezelliger op. Zoals ik al zei gun elkaar het licht in de ogen, niet onder elke steen zit een vijand verstopt!!!!!!!!!!!!!!!

 

Heb het even helemaal gehad met al dat gezeur over de kleinste stomme kinderachtige dingen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het is niet alleen deze discussie er is altijd wel gezeur over iets. Laat iedereen gewoon in zijn eigen waarde en accepteer iemand zoals die is. Altijd maar die haat, nijd en afgunst. Het maakt het er echt niet gezelliger op. Zoals ik al zei gun elkaar het licht in de ogen, niet onder elke steen zit een vijand verstopt!!!!!!!!!!!!!!!

 

Heb het even helemaal gehad met al dat gezeur over de kleinste stomme kinderachtige dingen.

Wij begrijpen elkaar wel maar spijtig genoeg niet iedereen hoor en dat is wat ik bedoel met de posts op een forum want deze worden meestal verkeerd begrepen :(

 

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou ben blij dat er dan toch nog iemand is die er iets van snapt. :D het is niet alleen de posts. Ik kan er gewoon niet meer tegen. Je komt op het forum omdat je allemaal dezelfde hobbie hebt en ervaringen met elkaar wilt delen. Lekker elkaar een mes in de rug steken daar wordt je wijzer van. Maar dit is gewoon niet leuk meer....... Al die afgunst haat en nijd. Bahhh......... behandel elkaar met respect en gebruik de normen en waarden waarmee je opgevoed bent.

 

'' Als men van dieren gaat houden, leert men de mens kennen''

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wij begrijpen je ook Cindy, maar begrijp jij ons dan wel als we zeggen dat het beter is om persoonlijk contact op te nemen met de persoon in zo een kwestie en het niet staat om de twijfels of hij wel goed nagekeken en verzorgd wordt hier openbaar te maken <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×