Jump to content
Cindy010

Vakantie Opvang......

Recommended Posts

Ik zie regelmatig rond de vakantie periode verschrikkelijke advertenties en weet dat er mensen zijn die niemand hebben om voor hun baardje te zorgen. tijdens hun vakantie. Hierop het ik besloten om een vakantie opvang te beginnen. Uiteraard is er een minimale plaatsing anders slaap ik straks nog tussen de baardjes

 

De kosten van de opvang zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuk initatief cindy,maar voor de duidelijkheid,heb jij lege bakken,of moetten de dieren in hun eigen bak? hoe controleer je op parasieten enz.

ik heb altijd dieren opgevangen,maar ben er een beetje op terug gekomen,want zelfs het dier van je beste vriend kan wat meebrengen,alles ziek,in jou geval misschien ook de dieren die je liefdevol in huis neemt voor nog geen 10 euro per week! en dan je nakweekjes. ikweet,ik ben een zwart kijker,je bedoelt het goed,maar denk er over na!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb daar aparte terra's voor en deze staan niet in dezelfde ruimte als mijn eigen dieren. Ze blijven dus wel gescheiden en altijd handen ontsmetten als je een bak in gaat. Bij een eventuele bloedmijt besmetting is het dan heel erg jammer, maar dan kunnen ze niet komen en zullen ze een ander onderkomen moeten zoeken. Verder als er iets met een dier aan de hand is met een dier wel van te voren de toestemming hebben om naar een dierenarts te kunnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Cindy ,

 

een heel prachtig initiatief maar sluit mij totaal aan bij Anita want dit blijft toch een groot risico met alle nare gevolgen vandien dus goed over nadenken want voor je het weet is het te laat hoor ;)

 

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel leuk idee.

Ik zou het alleen zelf nooit van mijn leven doen.

Hey risico dat je mijt of iets anders oploopt zou ik niet nemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een vriendin van mijn doet het al jaren en nooit ergens last van. Je moet het gewoon op de juiste manier aanpakken. Mijt kan je ook oplopen bij de aanschaf van een nieuw dier of van voedseldieren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou ja,mijt is te controleren misschien,maar de parasieten in de darmen die veel gevaarlijker zijn niet.

maar je weet waar je aan begint,je hebt tijd en ruimte,dus hopelijk kan je wat mens en dier uit de brand helpen!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel mooi initiatief Cindy en kan alleen maar toegejuicht worden :cheer:

Dat je moet uitkijken is maar evident, maar dat moet je steeds doen in deze hobby.

Dus veel succes gewenst en hopelijk kun je heel wat mensen een oplossing bieden ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind dit ook een goed innitiatief! :cheer:

Zoals gezegd...opletten en voorzichtigheid geboden,

maar denk dat dit bij kenners wel goed komt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een goed initiatief echter zou ik het ook nooit doen.

Veel mensen hebben het nu over parasieten ... maar ik denk dat het belangrijkste niet genoemd wordt ... het Adenovirus ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Sander,

 

Klopt, en wat denk je van E Coli, komt ook steeds meer voor.

 

Gr Marc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook dat ... en dan nog eentje .... Cryptosporidium ... daar wordt bij veel d.a.'s / r.a.'s niet op getest ... maar ook zo'n "stille sloper" .... helaas ervaring mee ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×