Jump to content
JDG

Lijst Reptielen Winkels In België

Recommended Posts

euh in Dupont zoo in dadizele

Dierenplezier in Ieper (hier haal ik men krekels)

animaux express op de zwarte berg(westouter) (tegen franse grens)

 

grtz jelle

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier nog een nieuwe winkel in oostvlaanderen

Dierenspeciaalzaak The Bridge

Nieuwe brug te Wetteren

Alles voor reptielen, knaagdieren en vogels

Iedere donderdag verse voedseldieren

 

Heb al een aantal beestjes gekocht, zeer vriendelijke mensen, netjes en een serieuze uitleg.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hier nog een nieuwe winkel in oostvlaanderen

Dierenspeciaalzaak The Bridge

Nieuwe brug te Wetteren

Alles voor reptielen, knaagdieren en vogels

Iedere donderdag verse voedseldieren

 

Heb al een aantal beestjes gekocht, zeer vriendelijke mensen, netjes en een serieuze uitleg.

Hoi ;)

 

ben vandaag een bezoekje gaan brengen aan deze zaak

had al eerder telefonisch contact gehad met de uitbater

inderdaad heel vriendelijke uitbater

die ook bereid is om een goede uitleg te geven

de zaak is maar onlangs geopend en dat kun je zien

qua aanbod reptielen was de keus redelijk beperkt

maar in de toekomst ging dit nog uitbreiden met extra terra's

dus zeker veelbelovend

vrouw en dochter waren er bij

en inplaats van reptielen

hebben zij mij overhaald om een koppeltje chinchilla's te nemen

deze zijn nu gereserveerd en worden donderdag opgehaald

 

grtzzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

hahaha, leuke combinatie. Zijn wel hele leuke beesten. Heb je ook al een hok voor ze, of moet je die ook kopen. Succes ermee en foto's plaatsen morgen he.

Share this post


Link to post
Share on other sites

arme jo

heb je enig idee wat voor herrie schopper chinchilla,s zijn ???

overdag zijn ze tamelijk rustig maar snachts breken ze de tent af

er worden er zoveel weg gedaan ivm de herrie die ze snachts maken

ik vind het hele leuke dieren

maar alleen daarom komen ze er hier nooit in

dus ik zou aan dochter en vrouw vragen om oordopjes want geloof me die heb je nodig als je nog eens lekker wilt slapen

grtjssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Jo,

 

Chinchilla's, wat leuk zeg!! Je kan ze ook heel tam maken, maar ze hebben wel behoorlijk wat ruimte nodig.

Maar wel heel erg leuk.

 

Heb je al gelezen dat ons gezin is uitgebreid met 6 schattige babyratjes. Geweldig om te zien hoe ze krioelen onder mama's buik om maar zo snel mogelijk een tepel in hun bekkie te krijgen.

 

Nou, succes met je chinchilla's, wanneer komen ze?

 

gr.

Nia

Share this post


Link to post
Share on other sites

een hele goede winkel waar ik mn baardje kocht !

heel vriendelijke mensen die weten wat ze vertellen. en echt de beste kwaliteit !

 

Huygen nv

Boudewijnlaan 11

2220 Heist-op-den-Berg

 

tel. 015 24 98 46

fax 015 24 54 58

email

url

 

Beschrijving:

dierenspeciaalzaak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Bij Huygen NV moet je niet zijn om reptielen te kopen hoor! De beesten die er zitten hebben of terwijl dikke ogen, te grote bij te kleine dieren, dieren die kalkgebrek hebben en er lag er ook 1 dood. Ik heb de fout gemaakt om er mijn eerste beesten te kopen en koop er nu alleen nog maar benodigdheden voor de terra omdat hij redelijk goedkoop is.

Hij voert ook dieren in uit de USA, samen met andere winkels en die worden wel verzorgd omdat die meer waart zijn en daar niet zolang blijven zitten.

 

Groetjesss

Share this post


Link to post
Share on other sites

wij hebben ons baardagame in olen gehaald.

 

is een heel grote zaak, en word nog vergroot

volgend jaar is het opendeur want dan zijn ze de grootste zaak van belgi

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoi,

 

Bij Huygen NV moet je niet zijn om reptielen te kopen hoor!  De beesten die er zitten hebben of terwijl dikke ogen, te grote bij te kleine dieren, dieren die kalkgebrek hebben en er lag er ook 1 dood.  Ik heb de fout gemaakt om er mijn eerste beesten te kopen en koop er nu alleen nog maar benodigdheden voor de terra omdat hij redelijk goedkoop is.

Hij voert ook dieren in uit de USA, samen met andere winkels en die worden wel verzorgd omdat die meer waart zijn en daar niet zolang blijven zitten.

 

Groetjesss

Ik heb mijn baardje in huygen nv gekocht. en ik ben daar zeer tevreden over hoor.

De winkel wind ik perfect onderhouden (absoluut geen luchtjes en geurtjes zoals sommige andere winkels waar ik ben geweest)

 

Mijn baardje van 4 maanden kostte er 45 euro. redelijke prijs denk ik.

De voedseldieren zien er ook goed uit, en hebben een normale prijs.

 

Hier ook nog een leuke winkel:

 

GEJO

Gouden kruispunt 28

3390 Tielt-Winge

 

Tel: 016/63.50.55

open alle dagen 10u - 18u

(maandag gesloten)

 

Ik vind het een redelijk propere winkel (in hoeverre het proper kan zijn eh, het is een hele grote winkel, van honden, vissen, volgels, tot reptielen en geleedpotigen)

 

enkel is het er een beetje een choas, en kom je daar niet zo snel aan uitleg.

Dus enkel om snel iets te kopen en weg te gaan.

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat je als je het over deze 2 winkels hebt je nog niet bij particulieren mensen thuis geweest bent die op de goede manier veel baardagamen houden of in een winkel waar het degelijk is.

 

Mijn eerste 2 baardjes komen ook bij huygen vandaan en waren allebei inteelt. Onze dame hebben we op 1 jarige leeftijd kunnen laten inslapen en zij had al problemen vanaf we haar gekocht hadden. Ik kan genoeg voorbeelden geven van baardjes van 25 cm die bij baardjes zitten van 10 cm. Daarbij ligt er een baardje in de terra's dat zo plat is als papier bij manier van spreken en kan niet meer lopen door de rachitis. ALs dit een goede winkel is om reptielen te kopen weet ik het ook niet hoor.

Om de producten zoals droogvoer, uv lampen en alle benodigdheden te kopen is hij wel goed. Hij zit goed van prijs en heeft veel benodigheden.

Ik zou er nooit nog een levend reptiel kopen maar zo heeft ieder zijn mening over een winkel.

 

De 2de winkel die je aangeeft heb ik 2 weken geleden een beschimmelde pot met droogvoer zien staan omdat alle vitaminen en droogvoeren er in de volle zon staan en je gaat er in de reptielenafdeling lopen van de stank. Deze winkel is nog minder aan te raden als de vorige.

Share this post


Link to post
Share on other sites

een verkooppunt dat je zeker eens moet bezoeken is animal express,net voor brussel(naast e40)

 

DAN PAS KAN JE MEESPREKEN VAN HOE HET NIET HOORD.

 

laast kon ik het terug niet laten,en wilde wel eens zien,naar de baardjes waar ze zooveel reclame lopen voor te maken op kapaza(20 A30 na elkaar)

 

moet wel toegeven de huisvesting is erbeterd van de reptielen,en de beestjes zien er gezonder uit,dan bij mijn voorig bezoek(2 jaar geleden)

 

maar om bij de reptielen te raken moet je voorbij de honden&katten afdeling,en dit is pas een lijdensweg.

wie daar,in zo een stank een hond koopt,heefd geen recht meer om achteraf te klagen vind ik persoonlijk.

 

deze stank die ,als je al uren buitenbent,nog in je neus spookt,is niet te harden.

(het bewijs ervoor vind je in de vorm van ex maaginhoud,dan overal terug op de ruime parking)

 

de verbetering van personeel,die er momenteel is,bestaat eruit,dat de verkooper nu wel iets van reptielen afweet(voorheen een ramp)

maar het blijfd een verkooper,en bedrieger;

 

er zitten voor het ogenblik verschillende hypo's te koop volgens kapaza.

dus wij daarheen,even kijken.

op de terariums hangen de namen,herkomst(natuurlijk alles uit america :rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes: )ende prijs(zeer hoog)

 

de hypos,volgens de verkooper zuivere( :angry: )hebben geen witte nageltjes;

bij melding ervan word er gevraagd de winkel te verlaten;

 

 

dus je mag er wel dieren kopen,maar zeker geen vragen stellen

 

belgie is er fier op dat het eenhart voor dieren heefd,maar deze wantoestand is reedts meeraals op tv geweest en bestaat nog.

 

ARM BELGIE ,HET LAND DAT ELKE SIGARETEN ROKER VERVOLGD,MET TIENTALLEN INSPECTERS,HEEFD NIET EEN MAN OVER OM DIT PROBLEEM OP TE LOSSEN

elke klacht blijfd onbeantwoord;

 

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Erwin ;)

 

op blz. 2 van dit topic had ik hier al melding van gemaakt

het adres is dan ook verwijderd door degene die het had geplaatst

maar zoals je zegt dit tart elke verbeelding

maar als je langs gaat waan je je steeds op een pensenkermis

is niet gelogen hoor

net voor de deur staat er een wagen met pensen en wafels

velen maken er dan ook een daguitstap van

en ja wie die arme diertjes ziet is snel verloren

spijtig genoeg zijn de diertjes achteraf ook verloren

is het niet door ziekte al dan niet door impulsaankopen

dus dit bewijst nogmaals dat er nog veel werk aan de winkel is om de mensen dit aan het verstand te brengen

de mensen die daar dieren kopen hebben steeds achteraf problemen

op enkele uitzonderingen na

maar dit neemt men er blijkbaar graag bij

begrijpe wie begrijpe kan <_<

 

grtzzzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat het daar niet juist is,is zacht uitgedrukt.

 

meerdere klachten uit het verleden ,krijgen als antwoord:""we weten het,maar kunnen er niets aan doen""

een dier kan sterven in zo een bakje

een dier moet ook kaka doen

deze antworden kan je verwachten

als ze eten drinken,en temperatuur hebben;is er niets aan te doen

 

ook wat moeilijk te vatten is,is dat daar tijdens de week 7A8 mensen werken,en in de weekens nog veel meer.

als je weet wat een presoon kost,(hoeveel dieren moeten daar voor verkocht worden?

dat dit kostenplaatje niet klopt,is duidelijk

zelfs langs deze kant is er niets aan te doen""alles in orde daar"" is het antwoord

 

 

dat het niet zo is,weet iedereen met een beetje verstand.

 

bij wie kunnen we dan nog terecht?

 

let op,wil deze winkel zeker niet dicht zien hoor,wel dat het er verbeterd voor de beestjes.

 

maar deze is het resultaat,van MR van den bosche (gaia) deze wilde veranderingen,ten voordele van de beestjes(volgens zijn inzicht)

maar nu reageerd hij niet hoor ,jammer

 

wettelijk is daar alles in orde(wat nogmaals bewijsd dat de wetgeving hier altijd wel gaatjes vertoond,en uitgebuit word door wie de achterpoortjes vind)

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind het vooral erg dat deze winkels profiteren van de onwetende mensen, en veel te zwakke dieren verkopen en dan nog eens het slechte voorbeeld geven hoe je je reptielen moet huisvesten, want als je niks van reptielen weet en je ziet ze daar zo klein zitten zijn er nog mensen die denken dat dit goed genoeg is. En het blijft vreselijk hoe de dieren er daar aan toe zijn, ze worden elke kans op een mooi leven al op voorhand ontnomen, ik heb er zelf ervaring mee, zie me voorstellen, ma bon ik word eleke keer kwaad als ik aan dat soort winkels nog maar denk, ik hoop echt dat er wettelijke veranderingen komen zodat ze daar moeten aanpassingen doen

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik denk dat je als je het over deze 2 winkels hebt je nog niet bij particulieren mensen thuis geweest bent die op de goede manier veel baardagamen houden of in een winkel waar het degelijk is.

 

Mijn eerste 2 baardjes komen ook bij huygen vandaan en waren allebei inteelt. Onze dame hebben we op 1 jarige leeftijd kunnen laten inslapen en zij had al problemen vanaf we haar gekocht hadden. Ik kan genoeg voorbeelden geven van baardjes van 25 cm die bij baardjes zitten van 10 cm. Daarbij ligt er een baardje in de terra's dat zo plat is als papier bij manier van spreken en kan niet meer lopen door de rachitis. ALs dit een goede winkel is om reptielen te kopen weet ik het ook niet hoor.

Om de producten zoals droogvoer, uv lampen en alle benodigdheden te kopen is hij wel goed. Hij zit goed van prijs en heeft veel benodigheden.

Ik zou er nooit nog een levend reptiel kopen maar zo heeft ieder zijn mening over een winkel.

 

De 2de winkel die je aangeeft heb ik 2 weken geleden een beschimmelde pot met droogvoer zien staan omdat alle vitaminen en droogvoeren er in de volle zon staan en je gaat er in de reptielenafdeling lopen van de stank. Deze winkel is nog minder aan te raden als de vorige.

hoi,

 

Dat wist ik niet van Huygen hoor .. <_<

Ik heb die winkel leren kennen door iemand die er zn slangen heeft gekocht en elke week muisjes gaat kopen daar. Hij kocht er ook zijn koppeltje baardjes.

 

Ik heb hem nooit iets slechts horen vertellen over de winkel.

Ik heb mij baardje er dan ook gekocht. en hij is deze maand 1 jaar geworden.

Hopelijk gaat hij nu ook geen problemen vertonen ... want de laatste tijd eet hij veel minder, maar is hij even actief. Nu begin ik wel even bang te worden hoor... :(

 

Toen ik in de winkel was, heb ik gelet op die terra's en die zagen er toch prober uit. ik heb geen enkel dood of ziek diertje zien liggen.

 

Hoe heb je ontdekt dat je baardjes inteelt waren ? want als dat zo is, zal de kans er wel inzitten dat mijn baardje dat ook is...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Door de da omdat we steeds met vele problemen zaten met het vrouwtje. Het mannetje is ook niet groter als 36 cm geworden en is onderzocht, deze is wel gezond en super lief maar is onderzocht en is inteelt.

Toen wij ze kochten zaten er baardjes in de winkel van 3 weken oud, bij de onze bij van 8 weken oud. Dit doe ik dus ook nooit meer maar ja een serieuze beginnersfout.

 

Ik wil nu zeker niet zeggen dat dit bij jouw baardje ook het geval is want hij koopt dieren in van andere particulieren enzo ook maar ik wil gewoon maar laten wete dat ik niet achter deze winkels sta. In Heist koop ik alleen benodigdheden voor de terra en ja onze USA baardagaam komt er ook van maar die zijn we onmiddellijk gaan ophalen de dag dat ze aangekomen zijn, ze hebben niet een hele tijd in de winkel moeten zitten.

 

Ik koop enkel nog baardjes bij particulieren of inderdaad moest het usa baardjes zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Door de da omdat we steeds met vele problemen zaten met het vrouwtje. Het mannetje is ook niet groter als 36 cm geworden en is onderzocht, deze is wel gezond en super lief maar is onderzocht en is inteelt.

Toen wij ze kochten zaten er baardjes in de winkel van 3 weken oud, bij de onze bij van 8 weken oud. Dit doe ik dus ook nooit meer maar ja een serieuze beginnersfout.

 

Ik wil nu zeker niet zeggen dat dit bij jouw baardje ook het geval is want hij koopt dieren in van andere particulieren enzo ook maar ik wil gewoon maar laten wete dat ik niet achter deze winkels sta. In Heist koop ik alleen benodigdheden voor de terra en ja onze USA baardagaam komt er ook van maar die zijn we onmiddellijk gaan ophalen de dag dat ze aangekomen zijn, ze hebben niet een hele tijd in de winkel moeten zitten.

 

Ik koop enkel nog baardjes bij particulieren of inderdaad moest het usa baardjes zijn.

Mijn baardje heeft terug goed gegeten. ik denk dat hij wat 'stiller' is door de winter. ik heb de terralamp nog een uur minder gezet. het voornaamtste is dat hij genoeg eet, enkel minder dat in de zomer.

 

Ik ben gisteren nog naar Huygen nv geweest, omdat ik een slang erbij heb ;-)

Een prachtige Lampropeltis california albino van 120cm en 6 jaar oud.

 

Ik heb er diepvriesmuizen, housnippers (enkel voor de slang wel te verstaan ;) )

en een paar diepvriesmuisjes gekocht. Ik heb nog eens HEEEEL goed gelet op de terra's, maar ik zie echt geen dode diertjes in het terra liggen ...

 

Waar ik wel even van verschoot was het terra waar een volwassen baardagaam in zat... Op het terra plakte een fluo sticker met 'Promo ! slechts 35 EUR'

Ik kreeg het gevoel alsof die baardagaam in solden stond alsof het een of ander paar schoenen was... <_<

 

voor de rest vind ik de mensen in de winkel wel leuk en vriendelijk. die jonge gastjes dus :D

 

Vanwaar ben jij ergens Sarah, als je altijd naar Huygen gaat ;) ?

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

Dan ga jij waarschijnlijk op de goede momenten naar de terra's zien en het kan zijn dat ze inderdaad verbetert zijn.

Heb je dan ook nog niet opgemerkt dat er te kleine bij te grote baardjes zitten? Maar ja het is nu nog niet de tijd van de nakweek dus ja.

 

Ik ga niet altijd naar Huygen hoor. Ik kom er alleen als er bijvoorbeeld geen beurzen zijn dichtbij om uv lampen te kopen, droogvoer, schildpaddenvoer en van die dingen. Meer koop ik er eigenlijk niet. Zeker geen levende sprinkhanen en krekels omdat er precies maar weinig in een doosje zitten naargelang de prijs.

Ergens anders goedkoper en beter denk ik dan neem hier al maar de online shop.

Ik woon in Herselt (tussen Westerlo en Aarschot). Van waar ben jij ergens?

 

Groetjesss

 

P.S. ik zou je terra lampen nu niet meer minder gaan zetten hoor. Zet ze maar gewoon terug op de normale uren als je dier uit winterrust is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja idd. ik kom wrs echt toevallig als de bakken juist zijn uitgekuisd ofzo :D

Ik heb idd niet veel kleintjes gezien nu. enkele die samen zitten. maar geen grote bij kleintjes. maar idd, vorig jaar in april, toen ik mn Cedricje ging kiezen, zaten er heeeel wat kleintjes in een terrarium, maar dan in de hoogte.. <_< ze lagen dus allemaal op takken te zonnen. en er zaten enkele iets grotere en kloekere baardjes bij. 1 groter baardje zat helemaal op de top vd tak, recht onder de lamp, met een paar kleinere baardjes die op zn rugje lagen..

Wel, DAT baardje heb ik gekozen :P de grootste (25 cm) tussen allerlei kleintjes van +- 16 cm.

 

Ik ben van Keerbergen ;-)

Dus naast Tremelo, Bonheiden, Putte enzo.

 

ps: De terra lamp brand nu van 9.25u tot +- 20.20u

Is dat te weinig voor in de winter?

 

Groetjes !

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja, onze lampen brande van 8 uur 's morgens tot 21.30 's avonds. Wij hebben ze tijdens de winter ook niet verkort, gewoon een spaarlamp die alleen voor natuurlijk licht (geen uv of warmte) dient uitgedaan zodat ze nog gewoon hun temperatuur hebben maar ietsiepietsie minder licht.

De dieren besluiten zelf of ze in rust gaan heeft marc en anderen hier op het forum vermeld en zo laat ik dan ook aan mijn baardjes zelf de keuze.

Je merkt het wel hoor omdat ze minder eten enzo.

 

Groetjesss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat heb ik nog nooit gehoord om de lampen te vervangen met spaarlampen, zonder uv enzo.

Maar is het lijkt me een heel goede oplossing !

Een super idee op volgende winter ook te doen !

mercii!

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onze UV lamp blijft wel in het terra hangen hoor. MAar als je nu 1 halogeenspot hangen hebt en ze geeft genoeg warmte af hangen wij er gewoon een spaarlamp in om meer licht aan de baardjes te kunnen geven zonder er een halogeen bij te hangen waardoor het nog eens warmer wordt in het terra.

 

Groetjesss

Share this post


Link to post
Share on other sites

ie was hier over dierenparadijs bezig ???? echt een schande hoe de baardagamen daar zitten !!!!!!!!!!!!!!!!!!! ofhawel zijn het papiertjes of het zijn vandammes en soms zonder staart of poot !!!!!!! echt een schande !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!daarvoor moeten wij 70 km rijden voor terrarium en je vind er bijna niks ! weet er iemand een goeie winkel voor terrarium's ???? wij zijn van rond sint-niklaas !!!! het is wel dringend !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×