Jump to content
Sign in to follow this  
JDG

Bouw Paludarium

Recommended Posts

Hoi ;)

 

De laatste tijd heb ik mij met verschillende zaken bezig gehouden en dus een heel drukke tijd gekend, dit voor de mensen die zich afvragen waarom het hier soms rustig is ;)

Op reptielen gebied is er heel wat gebeurd, zo is de bouw van mijn baardagamenkamer afgemaakt, heel wat verzorging aan dieren en de nakweek ervan, uitkomst pogona's en gono's, een nieuwe site die op stapel staat en de bouw van een nieuw paludarium, waarvan ik jullie de foto's laat tonen.

Het paludarium zelf is 80x60x80.

 

Eerst en vooral heb ik een achterwand gemaakt uit piepschuim en pur en deze bestreken met siliconen waar dan achteraf turf is op aangebracht, met de purschuim zijn ook houtstronken geintegreerd.

SUC55362.jpg

 

Eenmaal dit voldeed aan de wensen , kon de beplanting beginnen.

SUC55365.jpg

 

De verdere afwerking met mos.

SUC55539.jpg

 

Het eindresultaat

SUC55536.jpg

 

De volledige bak, bovenaan achter de achterwand loopt een volledige leiding over de breedte die voor bevloeing zorgt en links vooraan is er een holte gemaakt waaruit mist zal komen. De verder aankleding zal moeten gebeuren door de groei van de planten zelf.

SUC55537.jpg

 

Groeten

Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel erg mooi, echt super!

Daar heb je goed je best op gedaan!

 

Daarnaast ben ik benieuwd naar de baardagamen verblijven...heb je daar foto's van? :D

 

Gr.

Maupie

Share this post


Link to post
Share on other sites

je bent verontschuldigd voor je afwezigheid jo! hahahahaha.

maar wat mooi!

wat een klus zeg,en wat een resultaat!

een paleisje voor je kikkers,knap hoor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Jo,

 

Wederom een knap staaltje vakmanskunst, ik had niet anders

verwacht. ;)

 

Prachtig paludarium waar de diertjes het zeker naar hun zin gaan hebben.

 

Groetjes Marc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prachtwerk Jo :cheer::cheer::cheer: en nu begrijpt iedereen waarom je de laatste tijd minder aanwezig was GROOT GELIJK HOOR :lol:

 

Een paladarium is ook een van mijn volgende aankopen maar eerst een beetje plaats maken hier en verscheidene terrariums verkopen want anders begint de vrouw des huizes weer te klagen ;):lol:

 

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites
Prachtwerk Jo  :cheer:  :cheer:  :cheer:  en nu begrijpt iedereen waarom je de laatste tijd minder aanwezig was GROOT GELIJK HOOR  :lol:

 

Een paladarium is ook een van mijn volgende aankopen maar eerst een beetje plaats maken hier en verscheidene terrariums verkopen want anders begint de vrouw des huizes weer te klagen  ;)  :lol:

 

groetjes

Wat kunnen de vrouwen des huizes toch klagen h

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na een jaartje de planten hun werk te laten doen volgt hier nog eens een up-date :rolleyes:

 

paludarium-1.jpg

paludarium-2.jpg

paludarium-2.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×