Jump to content

Recommended Posts

Hallo beste mensen

ik heb nou sinds paar maanden baardagaampjes, nou heb ik alleen wat tips nodig van jullie en hoop dat jullie me die kunnen geven, ik heb 2 baardjes 1tje eet vanaf het begin af aan goed en groeit ook goed de ander is veel kleiner en heeft vanaf het moment dat ik ze heb nooit zelf gegeten, dus ben ik aan het dwangvoeren gegaan eerst krekels later speciale volledige papvoeding, de papvoeding kwam naar aanleiding van de dierenarts. ik had de fokker gebeld en gezegd dat ze niet zelf at hij zei dan moet je gaan dwangvoeren daar ben ik mee begonnen na een paar dagen had ik zoiets van dit is niet goed ben naar dierenarts gegaan (marja kik) een hele goede reptielen arts die heeft gelijk de ontlasting onderzocht was allemaal goed ze kon niks ontdekken en ze heeft me als advies gegeven de te blijven dwangvoeren. Na overleggen met de dierenarts had ik woensdag besloten even twee dagen niks te geven in de hoop dat ze na twee dagen zelf ging eten maar weer niet dus ben ik weer met de papvoeding begonnen, alleen ik merk dat ze het zelf niet leuk meer vind elke keer die stress vaak spuugt de voeding soort van uit of maakt ze der tongetje dik zodat ik er niet goed bij kan, nou is mijn vraag natuurlijk of iemand van jullie hier ervaring mee heeft of mij tips kan geven wat ik nog meer kan proberen??ze is verder wel actief oogt goed alleen is kleiner als die andere het voeren doe ik apart voor eventuele dominantie tijdens eten, hoop dat jullie me kunnen helpen...ik wil gewoon het beste voor haar..

 

Groetjes Larissa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe gaat het nou met haar?

 

Eet ze al zelf.

 

Knuff wil

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi larissa,

 

Sorry maar ik lees dit nu pas.

 

Goed dat Wil dit topic even naar boven haalt.

 

Hoe oud zijn de baardjes?

 

Dwangvoeding is niet altijd de beste oplossing.

 

Groetjes Marc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb enkele maanden geleden ook een tijdje problemen gehad met een niet-eter.

De kleinste van mijn 3 jonge agamen wou plots niet meer eten.

 

Om het kort te houden : volgens een expert van hier op t forum zou ze gebeten geweest zijn door

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×