Jump to content

Recommended Posts

Gister ben ik met de transman van mijn zoon naar de DA geweest. Dit omdat hij zat te schudden met zijn hoofd. Hij leek op z'on hondje wat je wel eens op het dashbaord ziet staan (En nee ligt niet aan de lampen, vitamine of calcium, want die krijgen ze hier genoeg en op de juiste wijze) Ik merkte dat hij zijn eten niet juist meer zag en moest hem met de hand voeren en dan at hij met gemakt 7 groote dubia's weg. De Da heeft daarop in zijn ogen gekeken en ik mocht ook een kijkje nemen. Waar iedereen altijd dacht dat een trans zwarte kraal oogjes heeft blijkt dus niet zo te zijn het is een grootte zwarte pupil met een blauwe iris. Maar goed in zijn iris om zijn pupil had hij in beide ogen een groote rode rand, dat blijkt dus bloed te zijn. Hierdoor is hij slechter gaan zien. Nu kan het dus een bacterie zijn en in het ergste geval iets wat aangeboren is waardoor hij volledig blind zal worden, een afwijking dus. Ik heb nu oogdruppel mee gekregen en antibiotica en moet dat een hele week geven en volgende week donderdag weer terug komen voor controle en bij geen verbetering is het dus geen bacterie en zal hij blind worden. Hoe lang dat duurt voordat hij dat wordt weten we dan niet, maar heb voor het dier besloten samen met de dierenarts dat ik daar dan niet op gaat zitten wachten. Joey zou dan zijn eten niet meer kunnen zien ook niet als ik het uit mijn hand doet, kan zijn schuilgrotje niet meer vinden of op zijn tak kunnen klimmen. Dat vind ik geen dierwaardig bestaan. Ik zal hem dan moeten laten inslapen. Ik heb met mijn zoon al een heel gesprekje gehad en hij heeft mij gevraagd mama als we hem moeten laten inslapen, mag ik hem dan laten cremeren en hem dan een mooi plekje in mijn slaapkamer geven. Natuurlijk mag hij dat, maar nu is het gewoon hopen dat alles goed gaat komen. Ik heb de dierenarts gevraagd hoe hij aan deze bacterie zou kunnen komen, want ik werk altijd met handgel en niemand anders als ik en mijn zoon komen in mijn terra's en ook hij gebruikt handgel. Ze kon mij daar geen antwoord op geven. Donderdag bij de nacontrole weet ik dus meer :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oei , wat erg ... En die rode rand in de oogjes , is die ook zo te zien zonder een microscoop ofzo ?? Veel sterkte en hoop dat het beter word hoor ...

 

Mzzls

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dankjewel. Deze rode rand is niet te zien zonder het lampje van de arts. de rode rand zit echt in het oog en ligt dieper en niet aan de oppervlakte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoop dat de medicijnen helpen en dat hij snel terug beter word

Share this post


Link to post
Share on other sites

goh cindy, wat moet je nu?

of je vraag beantwoord kan worden weet ik niet,maar ik wens dat de medicijnen aanslaan,al is dat nu even afwachten .

heel veel sterkte ermee,moeilijk hoor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Cindy ;)

 

Een naar verhaal, waar ik iets in terug vind van bij mijn eigen dieren.

Als het een bacterie is hoop ik echt dat het medicijn aanslaat, maar wie zegt dat het geen aangeboren afwijking is?

Ik heb hier ook een dier van een eigen nakweek legsel die achterop raakte en ongecontroleerde bewegingen maakte, mestonderzoek vond geen oorzaak.

Het dier was zo achterop geraakt dat het uitdrogingsverschijnselen en de nodige stoffen ontbrak, tot ik merkte dat de oorzaak was dat het dier blind was en zo geen voedsel tot zich kon nemen.

De dochter hier had zo een medelijden dat ik het dier nog een kans gaf en zo geef ik iedere dag handmatig voeder, waarschijnlijk neemt hij nog schimmen op zodanig dat hij daar naar hapt.

Het dier zelf zit samen met nog een ander rustig baardje en ondervind weinig hinder en is ondertussen bijna 3 jaar.

Maar eerlijk gezegd als dit om een heel jong dier zou gaan zou ik ook euthanasie overwegen want eenmaal ze opgroeien is afscheid nemen des te zwaarder.

Succes en sterkte.

 

Groeten

Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joey is nu drie jaar. De reden waarom ik dit in een topic heb gezet is om te kijken of anderen hier enige ervaring mee hebben. Zodat ik straks weet wat ik moet doen. Het maakt totaal niet uit hoe ik me eronder voel, dat is nu niet belangrijk. Ik moet gewoon doen wat voor Joey het beste is. Ik wil niet dat het dier een niet agaam waardig bestaan moet lijden of dat hij pijn zal hebben. Uiteraard zal ik er alles aan doen wat in mijn macht ligt om hem te helpen. Al kost me dat 500 euro, maakt me geen zier uit als hij maar beter wordt. Natuurlijk hoop ik heel hard er op dat het een bacterie is, al wordt je daar ook niet vrolijk van. Ik ben wel blij met het verhaal van JDG dat geeft me wel weer wat hoop. :) Sinds gisteravond is hij ook gestopt met eten uit mijn hand. Zou het stoppen met eten een gevolg kunnen zijn van de antibiotica? Baal er van als ik moet gaan dwangvoederen, want dan krijgt hij die stress er ook nog eens bij. pfffffff :shout:

Share this post


Link to post
Share on other sites

rode kringen rond de pupiel in de ogen komt ook voor zonder dat er een infctie is,en deze worden niet blind

hebben er hier zitten die rode randen om de iris al altijd hebben gehad,en leven er al meer dan 3 jaar gezond en wel mee

 

ook kan het zijn van een nieuwe lamp te zetten

niet alle lampen zijn betrouwbaar

hadden hier een doos met 48 lampen,en daar bleek er

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou vanmiddag weer voor controle naar de arts. Joey heeft vorige week tegen het schudden met zijn hoofd een vitamine B shot gehad en moet zeggen dat het heel veel minder is. Wel vreemd, want hij krijgt hier multivitamine die geef ik via een pipet zodat ik zeker weet dat hij die binnen krijgt. Na twee dagen kuren met de antibiotica is hij gelukkig wel weer iets gaan eten. Het is nog niet veel maar dat gaat wel goed komen. Hoop zo dat ik straks goed nieuws gaat krijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Cindy,

 

Kun je vertellen wat voor vitaminen je gebruikt?

 

Hopelijk is de controle bij de dierenarts goed.

 

Groetjes Marc

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ marc ik gebruik vloeibare drago-vit van dragon. Deze geef ik met een pipet. Het is wel wat meer werk met zoveel baardjes, maar dan weet ik zeker dat ze het binnen hebben.

 

Kom net terug van de dierenarts en Joey is aan de betere hand. :cheer: Ik moet hem nu wel bijvoeren om aan te sterken en hij heeft weer een vitamine B shot gekregen. Het schudden was veel minder geworden na die eerste shot. Zijn ogen zijn niet veel vooruit gegaan en moet volgende week weer op controle terug komen. Maar we houden moed en gaan door om hem beter te krijgen. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

toch positief nieuwe dus hopelijk!

het zou mooi zijn hoor cindy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Cindy,

 

Gelukkig dat het baardje wat aan de betere hand is.

 

Hoeveel soorten vitaminen B zit er in de vloeibare Drago-Vit van Dragon?

 

Groetjes Marc

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ marc in die vitamine zitten B1, B2, B6 en B12

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×