Jump to content
Sign in to follow this  
JDG

Topaz Onder Het Mes

Recommended Posts

Droevig nieuws, deze avond heb ik ons tweede Sunburst vrouwtje Topaz noodgedwongen naar de DA moeten brengen. :(

Vorige week begon ik mij zorgen te maken dat ze haar eitjes niet kwijt kon en vrijdag heeft ze dan een inspuiting gekregen, maar zonder succes.

Zaterdag heb ik haar nog eens een lauw badje gegeven en hoopte dat dit ook wat zou stimuleren en toen ik merkte dat ze aanstalte maakte om te persen nog een tweede injectie toegediend, maar eveneens zonder gevolg.

Dus zat er niets anders op om haar te verlossen door een medische ingreep.

Hopelijk krijg ik morgen een positief telefoontje.

Tussen haakjes dit was haar eerste leg, de eitjes die nu van de sunburst in onze broedstoof liggen zijn van haar zus Ivy.

Dus of de eitjes gered worden maakt mij weinig uit, het enige dat ik hoop is dat zij het haalt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sterkte gewenst Jo en hopelijk krijg je morgen goed nieuws te horen en zoals je al aangaf liever je dier terug dan de eitjes te redden ;)

 

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey ,

 

Helaas geen goed nieuws he ... Khoop voor je dat echt alles goed komt met haar , echt waar ...

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook vanaf deze kant wensen we je veel sterkte en hopen dat je morgen goed nieuws zal krijgen over haar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat naar weer zeg!

wij hopen met je mee op goed nieuws.

sterkte voor jullie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

We duimen mee voor goed nieuws! Hopelijk is alles in orde! Veel sterkte en succes en houdt ons zeker op de hoogte h

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Jo,

 

Is inderdaan niet zo goed nieuws.

 

Weet je al iets?

 

Groetjes Marc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank jullie wel voor de steun ;)

Alles is op het eerste zicht goed verlopen.

Ze is nu wel nog wat suf en dit waarschijnlijk nog een aantal dagen, daar ik haar nog een dag of drie Baytril moet injecteren.

De oorzaak van de legnood lag aan het feit dat er twee eitjes samen voor de eileider zaten en de boel geklemd hielden, dit was duidelijk te zien op de foto's.

Ze had trouwens 28 eitjes op die allemaal bevrucht waren en waarvan er ook al eentje gebarsten was in de baarmoeder, dus moest er ook een spoeling gebeuren.

De eitjes zelf zijn verloren, maar daar ging het niet om het was een kwestie van haar te redden.

Wel is er volgens de DA geen schade berokkend aan de baarmoeder en is ze dus nog vruchtbaar.

De geldbeugel is natuurlijk ook weer wat lichter.

 

Zoals jullie kunnen zien is dit wel een redelijke grote insnijding.

topazlegnood.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

pfft,dat was net op het randje jo!

zonde van de eieren,maar als het er goed uit ziet komen er wel meer.

je kan toch ook niet met jezelf leven als je haar niet had weggebracht,de juiste beslissing.

hopelijk knapt ze op nieuwe ronde nieuwe kansen.

sterkte !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fijn om te horen dat alles goed gaat met haar vertroetel haar maar goed dat kan ze nu wel gebruiken denk ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed nieuws dat ze er goed is doorgekomen! Verwen ze goed en hou ons op de hoogte!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is echt de maand van de dierenarts bezoeken, het stopt hier niet.

Maar als je een dierentuin bezit en je wilt het beste voor je dieren, komt dat er zeker bij.

Na de konijntjes en de baardagaam was het deze avond de beurt aan de cavia van onze dochter, het zou te wijten zijn aan warmte stress.

Laten we hopen dat hij snel beter wordt, want anders zal dit een zware opdoffer worden voor mijn dochter en voor ons gezinnetje.

Maar dit allemaal terzijde.

 

De dierenarts zou me ook nog de rx foto's bezorgen van de baardagaam en terwijl ik er dan toch was heb ik ze op men usb stick geplaatst.

Hier zie je dus duidelijk hoeveel eitjes ze wel op had en waar het probleem zat.

Twee eitjes zaten geknelt in de eileider waardoor ze haar eitjes niet kwijt kon.

 

rxtopaz.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi dat het weer wat beter gaat met der.

 

alleen heb ik de vraag of het wel verstandig is om nog te kweken met dit vrouwtje , of is de kans dat dit weer mis gaat, of dat er wat mis gaat door de eerdere operatie vrij klein ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
mooi dat het weer wat beter gaat met der.

 

alleen heb ik de vraag of het wel verstandig is om nog te kweken met dit vrouwtje , of is de kans dat dit weer mis gaat, of dat er wat mis gaat door de eerdere operatie vrij klein ?

Hoi Repti ;)

 

Het is niet de bedoeling om met haar nog te kweken.

Maar om op je vraag te antwoorden zou ze in principe nog vruchtbaar zijn en dus ook nog eitjes kunnen aanmaken.

De kans dat het misgaat is niet in te schatten, dat kan bij ieder vrouwtje gebeuren.

 

Grtzzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

wow,het is de eerste keer dat ik zo,n rx zie,je kan echt duidelijk zien hoe vol ze eigenlijk vol zitten.

sterkte met het herstel van al de dieren,een hele zorg he!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×