Jump to content

Recommended Posts

hallo

 

mijn baartagaam heeft al een tijd een erg opgeblazen buik, en als ik aan de buik voel voel je alleen maar lucht

 

ik ben al een keer naar de dierenarts geweest en daar hebben ze een mest onderzoek gedaan maar daar kon hij weinig op vinden

maar heeft me voor de zekerheid een medicijn mee gegeven denken wormen en parasieten

 

maar dat allemaal heeft weinig geholpen

en nu vanavond was ze weer zo opgeblazen

dus ik heb hem in een warm bad met water gezet (dat schijnt lakserend te werken)

en ze begon met poepen maar ik merkte dat ze egt heel veel moeite had met persen

er kwamen wel hele grote stuken poep uit alsof ze het heletijd vast houd en dat het niet lukt

ik denk dat er nu nog niet alles uit is

 

maar is weer iets minder opgeblazen maar nog niet normaal

 

weet iemand wat ik hier aan kan doen of het makkelijker laten poepen ofzoiets

 

alvast bedankt jeffrey

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Als de dierenarts niets in de ontlasting heeft gevonden zou ik zeker

geen geneesmiddelen toedienen.

 

Elke dag een lauw/warm bad kan wonderen doen.

 

Ook eventueel een paar druppels parrafine olie aan het baardje geven

kan zeker geen kwaad, mocht er een verstopping zijn.

 

Wat voor voeding geef je aan het dier?

 

Groetjes Marc

Share this post


Link to post
Share on other sites

de dierenarts had zo'n mest onderzoek gedaan en toen onder de microscoop bekenen en zag toen niets maar hij zei er toen ook bij dat zo'n onderzoek maar voor 60% zeker is dus toen gaaf hij mij dat geneesmiddel (iverquantel) en zei dat het geen kwaat kan voor het beestje

 

ik geef mijn baardagamen sochtends groenten meestal andijvie of witlof.

met wat minar-all poeder

en savonds kakkerlakken of krekels of sprinkhanen met ook dat poeder er op

en op een maandag krijgen ze een dag geen levend voer

ze zijn nu ongeveer half jaar oud en ongeveer en ongeveer 38 cm .

 

ik zal haar wel dan elke dag even in een bak warmwater doen

 

en wat is dat voor olie dan?

en kan zonnebloem olie niet of olijf olie (weet niet of dat kwaat kan)

 

hoor het graag van jullie

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo

bij wat voor een dierenarts ben je geweest?

je hebt een ontwormings middel meegekregen 0.2 ml per eenmalige dosis per kilo,hoe ik het net heb op gezocht.

nu zijn je dieren 6 maanden dus ik schat rond de 300 gr,hoe heb je dat toegedient?,

maar worm eitjes,of wormen die 60% heb ik nog nooit van gehoord,met het blote oog is er niets te zien,maar een arts kan dat echt niet missen.

zoek een andere arts!

als je niet zeker bent welke olie te geven,geef dan probotica,in de form van nutribird a 19,of koop yacult,en druppel dat met een spuitje over het neusje,likt hij wel op en zal ook helpen met de goede bacterien,om te poepen.olijf olie enz zal te vet en zwaar zijn en niet zo schoon.

stel even wat meer dagen in zonder dierlijke eiwitten,zodat hij dat niet hoeft te veteren,dus 70%groente en fruit en 30% dubia enz.

heb je een duidelijke foto van het dier?

 

en stel jezelf even voor,dan weten we met wie we te doen hebben,wel zo prettig!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo

ik zal me maar eest even voorstellen

ik ben jeffrey en woon in leiden, 22 jaar en heb sinds november 2 baaragamen

een rode/ oranje mannetje en een wit vrouwtje. zal er ook even foto's bij doen voor de liefhebbers.

 

maar ik ben bij de dierenarts geweest in den haag op de leiweg vlak bij de vogelkelder (groote dierenwinkel)

en heb inderdaad dat ontwormingmiddel gekregen samen met een klein spuitje

ik heb het middel toen gewoon met het spuitje toegedient.

maar ik heb die mest onderzoek laten doen en dat deed hij in een potje met een vloeistof zodat die eitjes gaan drijven tegen een glasje aan en blijven plakken

en dat heeft hij na een half uur onder de microscoop bekeken maar heeft toen niets gevonden.

en daarbij zei hij dat zo'n test maar 60% betrouwbaar is en dat er alsnog eitjes in kunnen zitten

dus heeft hij me het medicijn gegeven om eenmallige dosis te gebruiken

 

ik heb nu het vrouwtje weer een lauw water bad gegeven om te poepen en het viel me nu wel op dat tijdens het poepen er ook erg veel lucht mee kwam

en als je ook die buik voelt voel je dat het gewoon opgeblazen is (net een hele zachte ballon) dus denk dat er een hoop lucht in de darmen en buik zit

 

ik zal vandaag dan ook beginnen met wat anita zegt 70% groenten en fruit en dan maar heel stuk minder levend voer en kijken of het dan minder wordt

 

en als mensen nog een ander idee of mening heeft is dat van harte welkom natuurlijk

 

groeten jeffrey

 

(hoe zet je er een foto bij het bericht???)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een hoop lucht in buik en darmen roept bij mij als

1e gasvorming op.

Mag ik vragen wat voor groeten je de baardjes geeft?

Ik heb inmiddels gelezen dat bijvoobeeld koolsoorten

niet bepaald geschikt zijn voor baardjes...

Verbeter me als het niet klopt hoor, want ik kom ook

nog maar net kijken..... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi leviyana

 

ja zoiets denk ik ook maar ik weet niet waardoor het komt want het mannetje heeft echt nergens last van en super gezond en actief

ik geef ze meestal antijvie of witlof

en er staat altijd een golliwoog plant in het terrarium waar ze van eten daar zit hoge voedingswaarden in

 

en indd sommige koolsoorten zijn niet goed voor ze ;)

 

groeten jeffrey

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier krijgen ze allerlei groentes en fruit, behalve koolsoorten

en bepaalde bonen die eveneens bekend staan vanwege

gasvorming.

Maar als je dat niet geeft, lijkt het me sterk...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik geef me baardagaam verschilend eten.

Wasmotjes, tebo`s, af en toe een sprinkhaan, Rupsen, Af en toe Phinixwormen.

Ik geen geen kakkelakke, of dat soort dieren. Heb altijd het iedee van dat verteert niet goed bij ze, en raaken verstopt, Dat denk ik dan he, misschien is het heelemaal niet zo.

Morio`s leg ik eerst 24 uur in de kalken die ik heb, voor ik ze geeft.

En groenten andijvie, Appel, Bannaan, Manderijn.

 

Hoop dat gauw z`n darmen leeg zijn, zal tie zijn eigen een stuk lekkerder voelen.

 

Groetjes wil

Share this post


Link to post
Share on other sites

in de jaren hier hebben we dit verhaal 1keer eerder langs zien komen,maar het was een heel jong dier,toen er sectie op gedaan werd bleek de maag vol te zitten met onverteerd prei.

als je er van overtuigd bent dat het gas is blijf ik erbij om nu even alleen lichtverteerbaar voer te geven en probotica om de darmen op orde te krijgen.elke dag een badje,en dan moet het echt met een paar dagen opknappen anders raad ik je toch aan om een arts verder te laten zoekken.

vraagje,als ze poept in het badje,hoe ziet dat er uit als het uit elkaaar valt,en hoe ruikt het ? en boert ze ook van wat je kan zien?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi anita

 

ik heb nu de diertjes witlof gegeven en wat kiwi met wat poeder er overheen

 

en als ze in het badje poept zie je eerst aardig wat grote luchbellen en dan komt het er uit en de helf blijft drijven en er zinkt een gedeelte en het valt wel uiterkaar

en je ziet dan weet wat overblijfselen van die voederdieren zoals stukjes vleugel van de sprinkhanen maar het stinkt wel heel erg vind ik

maar ik zie er niet egt boeren ofzo maar daar let ik eerlijkgezegt niet op zal morgen wel even opletten

 

maar ik zie haar niet egt van de groenten en fruit eten maar wel van die golliwoog plant

 

ik ga dan wel wat van dat probotica kopen

en waar kan je het kopen?

 

alvast bedankt

jeffrey

Share this post


Link to post
Share on other sites

pro-biotica is volgens mij net als yakult en dat verkopen ze

gewoon in de supermarkt.

Ik geef het hier ook wel eens aan de poezen als ze last van

hun buik / darmen hebben.

Bij hun werkt het perfect en heb hier ook gelezen dat het ook

aan baardjes word gegeven.

Zag het volgens mij zelfs in dit topic van jezelf....

 

Golliwoog kan geen kwaad, dat hebben ze hier ook in hun terrarium...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even voor je opgezocht....

 

als je niet zeker bent welke olie te geven,geef dan probotica,in de form van nutribird a 19,of koop yacult,en druppel dat met een spuitje over het neusje,likt hij wel op en zal ook helpen met de goede bacterien,om te poepen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gezien de stank,laat de poep onderzoekken naar coccidiosses,dat stinkt heel erg.

onverteerd voedsel hoort niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb net het een en ander opgezocht

en heb dit gevonden en ik denk dat dat het is

 

maar ze eet wel goed

 

 

3. Nematoda of rondwormen.

 

Deze groepen zijn aan de hand van de vorm van hun eieren te identificeren.

Voor de behandeling tegen een bepaald soort worm is het alleen van belang een onderscheid tussen lintwormeieren en andere eieren te kunnen maken.

Lintwormen worden met een ander middel bestreden dan de overige wormsoorten. Bij het vinden van wormeieren in de ontlasting is het raadzaam zo snel mogelijk met de behandeling te beginnen. Een week wachten kan vooral bij infecties met Pentastomen te laat zijn. Deze wormen kunnen binnen zeer korte tijd onherstelbare schade bij hun gastheer aanrichten omdat ze door het lichaam van de gastheer trekken. Sommige lintwormsoorten kunnen in een bepaald stage van hun levenscyclus direct onder de huid van hun gastheer terecht komen. Ze vormen daarbij een bobbeltje onder de huid en zijn daardoor makkelijk zichtbaar. Vaak verzwakken wormen een dier waarna andere parasieten als flagelaten of coccidiose het dier de das om doen. Het ziektebeeld bij wormbesmettingen is vaak een trage aftakeling gecombineerd met een verminderde eetlust. De volgende symptomen zouden kunnen wijzen op een worminfectie.

Symptomen

-afvallen

-geen eetlust

-bloedarmoede

-braken

-opzwellen

-verstopping

-diarree

-soms onderhuidse verdikkingen.

 

 

 

hier hebben mischien ook weer andere mensen wat aan :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een keer een baardje gezien (giga mooie mark leu) die ook opgeblazen was.

De reptielenarts in de buurt wist niks te vinden en hij vond het niet de moeite om naar marja kik te gaan. zij had het wel gevonden.

Na krap 2 weken lag hij dood in zijn terra, toen toch opgestuurd naar marja en bleek hij een longontsteking te hebben gehad . . .

Share this post


Link to post
Share on other sites

je hebt nu ontwormt voor rondwormen,en lintwormen,en dan zou er binnen een paar dagen toch een verandering moetten zijn,al kunnen ze wat lui zijn,en weinig eetlust hebben.

dus als je geen verschil ziet nu,is er wat anders aan de hand zijn,als je na het weekend nog geen verandering ziet heb je 2 keuzes,of hopen dat ze opknapt met een dieet,of toch naar een andere arts gaan voor een second opinion.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Na een diagnose van een kundige dierenarts weet je pas wat er aan de

hand is.

 

Ook ik geef dus het advies om een andere dierenarts te raadplegen.

 

Groetjes Marc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ook een vrouwtje er mee verloren, Opgeblaazen buik.

Na haar dood toch gekeeken wat het was, haar Lever stond op klappen.

Zal toch onderzoek gaan doen hoor.

Een baardagaam heeft een lange pijngrens.

 

Sterkte daar.

 

Groetjes wil

 

Het filmpje staat nog op de site van de dieren, You Tube Dena haar laaste uren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×