Jump to content
Sign in to follow this  
Jama

Vraagje?

Recommended Posts

hallo ik heb een vraagje,

wat zijn holdback's en microschal eigelijk?

vriendelijk groeten jama

Share this post


Link to post
Share on other sites

Holdback's zijn dieren (zoals de naam al zegt) die een kweker achter de hand houd.

Deze dieren hebben soms dat ietsje meer dan de andere dieren uit het nest en door ze achter te houden kan men ook de evolutie zien.

Microscals (microschubben) baardagamen zijn leatherbacks.

Er zijn verschillende kwaliteiten in leatherback's.

Meestal kun je door te kijken naar de zijkant van het lichaam in de buurt van de zijspikes zeggen wat de kwaliteit is .

Microscals zullen op deze plek weinig tot geen schubben vertonen terwijl anderen kleine en middelgrote tot normale schubben, microscals hebben ook een vermindering van de laterale spikes.

Zo ik hoop dat je dit wat wijzer maakt en als ik fout zit of er aanvullingen zijn hoor ik het graag ;)

 

Grtzzzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites
Holdback's zijn dieren (zoals de naam al zegt) die een kweker achter de hand houd.

Deze dieren hebben soms dat ietsje meer dan de andere dieren uit het nest en door ze achter te houden kan men ook de evolutie zien.

Microscals (microschubben) baardagamen zijn leatherbacks.

Er zijn verschillende kwaliteiten in leatherback's.

Meestal kun je door te kijken naar de zijkant van het lichaam in de buurt van de zijspikes zeggen wat de kwaliteit is .

Microscals zullen op deze plek weinig tot geen schubben vertonen terwijl anderen kleine en middelgrote tot normale schubben, microscals hebben ook een vermindering van de laterale spikes.

Zo ik hoop dat je dit wat wijzer maakt en als ik fout zit of er aanvullingen zijn hoor ik het graag ;)

 

Grtzzzzz :D Jo

Heb je mooi uitgelegd Jo. Genetisch gezien kan je microscale leathers bekomen

door het kruisen van een co-dominante leathersback met een recessieve leatherback.

 

Groetjes,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×