Jump to content
jeffrey Baardagaam

Vragen Over Terraium En Baardagaam.

Recommended Posts

Hallo

 

ik ben jeffrey en ik heb sinds gister 2 baardagaamen en een terrarium van 1 m lang

Ik heb hem 2de hands gekocht . maar ik zie nu dat er allemaal kleinen rooie torretjes in lopen... ik weet niet wat dat is kan iemand me dat vertellen? me ouders zijden dat het jonkie van de krekels waren.

 

En 1 baardagaam eet heel weinig vind ik zelf. en allebij de baardagaamen eten geen groente en fruit en wat nu ? <_<:(

 

 

mvg jeffrey

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo jeffrey

 

eerst en vooral welkom hier

 

zou zeker niet panikeren,voor alles is een oplossing

eerst moet geweten zijn wat er in uw terrarium teveel rondloopt

kunnen kevertjes van de bufalowormpjes zijn

 

terrarium voledig uitkuisen,en uitwassen

nadien alles ontsmetten met detol

 

nieuw zand erin

in een nieuwe proopere omgeving zullen de baardjes zich beter voelen,en vlugger

op hun gemak zijn

eens deze op hun gemak zijn,een mestonderzoekje laten doen(bij een week of twee)

 

geniet ervan

 

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joow ,

 

Welkom hier , een foto zou handig zijn ... Maar de beestjes zijn misschien te klein :D om op foto te kunnen zien . Euhm roode puntjes kan mijt zijn ...

 

Mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi jeffrey ;)

 

Eerst en vooral welkom hier en proficiat met je nieuwe huisgenootjes.

Als je zegt dat het kleine rode kevertjes zijn, dan zullen het inderdaad kevertjes zijn van de buffalo's zoals Erwin al zei.

Waarschijnlijk zullen de buffalowormpjes zich in je achterwand genesteld hebben om daar te verpoppen tot kever.

Welke achterwand zit er in ?

Als dit kurk is raad ik je aan om deze te vervangen, want deze zal je problemen blijven geven omdat dit de idelale verstopplaats is voor voedseldieren.

 

Grtzzzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heey allemaal hartstikke bedankt voor jullie tips nu weet ik in ieder geval wat me te doen staat ben nu al blij dat ik van deze forum lid ben hartstikke bedankt :) en ja inderdaad ze zitten in me kurken achter wand. ik heb het al is schoon gemaakt en geprobeerd die beesten er uit te zuigen met een stof zuiger. maar ze blijven komen jammer genoeg :( maar gelukkig weet ik nu wat ik moet doen nogmaals hartstikke bedankt allemaal :)

 

Mvg jeffrey

 

ps ik ga wel proberen er een foto van te maken :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

geen!

 

of maak wat,en lak dat goed af met botenlak,dan is je probleem opgelost. maar met kurk kom je er nooit vanaf,en het is niet te onsmetten als je parasieten hebt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×