Jump to content
coninx

Welke Verf?

Recommended Posts

Welke verf kan je het best gebruiken voor een achterwand? Ben eergisteren begonnen aan mijn eerste achterwand zelf te maken. Jammer dat ik alleen dit weekend foto's kan trekken van de achterwand ( men meisje neemt haar fototoestel mee als ze naar hier komt) Maar ik zou niet weten welke verf gepast is voor een achterwand. Ik hoor soms zeggen acryl verf klopt dat ?

 

ps : Ik hoop dat je de namen goed gaat zien ! Heb deze in de achterwand gebrand met een soldeerbout :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik gebruik uitsluitend verf en beits op waterbasis,je kan eventueel aflakken met boten lak ofzo,als je plateaus hebt gemaakt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vroeger werkte ik met een afwerking van acrylverf met als laatste laag parketvernis op waterbasis en dit voor het krasvrij maken.

De laatste bakken maak ik nu helemaal anders en verwerk ik onmiddelijk de verf in de verschillende lagen tegellijm (dus tegelllijm aanmaken en hier verf in vermengen).

In de laatste lagen vermeng ik telkens andere kleuren om op deze manier natuurlijke kleureffecten te bekomen ook vermeng ik nog compactuna in de tegelijm omdat ik vind dat op deze manier de tegelijm beter smeert en een homogene pasta vormt.

Deze methode bevalt mij beter omdat het natuurlijker lijkt dan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×