Jump to content
Sign in to follow this  
Nath86

Eitjes Baardjes Na 70 Dagen Nog Niet Uit

Recommended Posts

Hoi Hoi onze draak heeft 70 dagen geleden 28 eitjes gelegd, ik heb zelf toen besloten er 15 te bewaren, inmiddels zijn er nu nog maar 9 over.

Is het niet vreemd dat ze nog niet aan het uitkomen zijn?

 

2 van de eitjes beginnen nu zweet druppels te vertonen, ik weet uit de eitjes van 2008 dat ze dan meestal uit gaan komen, maar dit hebben ze nu al een aantal dagen.

 

Heeft iemand van jullie dit ook wel eens gehad? broedstoof staat trouwens op 30 graden constant.

 

Groetjes Nathalie

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan zullen ze of nu uitkomen, of de bodemsubstraat is TE vochtig, en is de spanning te hoog geworden in het ei, met als gevolg, dat er niks meer uitkomt, laten we van het eerste uitgaan :)

 

de eitjes die uitvielen, zat daar wel een embryo in?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Bij ons zijn er baardjes geboren na 100 dagen.

 

Is afhankelijk van de broedtemperatuur.

 

Groetjes Marc

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Kuno daar heb ik niet naar gekeken of er embryo's in zitten, vind ik eigenlijk iets te smerig haha.

Het substraat is net zo vochtig als altijd ik meet het altijd precies af. Ik gebruik een droge stoof en af en toe druppel ik bij.

Ook staat er een klein bakje water in de stoof voor de luchtvochtigheid.

 

@ Marc, dus ze kunnen nog gewoon uitkomen haha.

Ik wacht het wel af, heb alle tijd ;)

 

 

Groetjes Nathalie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik het goed kon zien, zijn er 2 eitjes die een begin aan het maken zijn met uitkomen... maar omdat ik ze niet wilde storen heb ik niet beter gekeken, dus kan het mis hebben haha.

Share this post


Link to post
Share on other sites

JEEJ de 1e 2 zijn uit het ei!!!! wat zijn ze toch weer leuk he! Ik verwacht dat er nu nog 4 uitkomen. Maakt mn dag weer goed zoiets :D :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proficiat met de eerste uitkomsten, dat de rest gauw mag volgen :cheer:

Share this post


Link to post
Share on other sites

We hebben nu 6 baby's en 1 eitje is nog niet uit en lijkt er ook niet op dat deze al uit gaat komen. Ik wacht het nog even af.

 

Wat zijn ze toch weer klein zo :D heel leuk en inderdaad 7 jonkies heb je net zoveel plezier van al 30, misschien nog wel meer omdat je ze nu makkelijker allemaal kan hanteren en tam maken. Echt een aanrader laat maar de helft van je legsels uitkomen, geeft veel meer plezier :D :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

gefelicteert met de uitkomst,zo zie je maar weer,de natuur is grilleg en doet het op z,n eigen tempo!

en maar beter een weekje later dan te vroeg moet je maar denken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×