Jump to content
willeke

Groene Leguaan

Recommended Posts

geen kritiek hier!

dat je verlieft bent,en goed wil doen is mooi toch!!

ik wist wel dat je haar zou nemen,wie kan zoiets weerstaan!

 

verder wil ik je nog wat dingen meegeven,maar dat kan morgen ook nog wel,geniet van je schatje,en gefeliciteert met je aanwinst!

dat jullie nog heel veel jaren plezier mogen hebben samen!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

dank voor je reactie anita.

wij zijn zeker erg blij met haar en gaan er alles aan doen om haar leven te verbeteren en reken maar dat de bak waar ze nu in zit snel verleden tijd is maar dat moet wel gebouwd worden dus tot die tijd verbeteren we deze bak.

geld speelt hierin geen rol, we zijn tweeverdieners maar er is altijd 1 van ons thuis, dit hebben we speciaal zo geregeld voor onze kinderen maar komt nu natuurlijk nog beter uit.

onze tommy, zoals ze heet is trouwens kinderen en een hond gewend dus dat scheelt ook al een hoop nu alleen onze kids nog even wat bij brengen maar dat komt ook wel goed ze zijn nu nog erg nieuwsgierig natuurlijk.

 

ik ben erg benieuwd wat je me nog mee te geven hebt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou schat

hou tommy er maar in hoor!

lola is lola,haar naam staat duidelijk op haar terra!

helaas ,tis een Hem inplaats een Haar,en een 8 jarige man,wat ik hier heb zitten dan he!

 

ik weet niet wanneer je een anderde bak gaat bouwen,maar als dat de aankomende weken is,laat het dan zoals het nu is,en neem dan gelijk een goede lamp.

als je de goede tls wil gaan gebruiken moet je daar de juiste starters voor nemen,want met een gewone flikkert de tl,en word je nieuwe schat gestoort.

wij zien het niet,maar het dier wel,ik heb een aarig litteken op m,n gezicht als bewijs.

en tls geven ook maar 6 maanden uv af,dan word het al minder,net als bij de spaarlamp. en de bak zal te hoog worden om er echt wat aan te hebben!

verder kan hij gaan proberen zo hoog mogelijk te gaan,en wil hij op de balk gaan zitten/hangen.

wil je het gelijk goed doen koop dan een mega ray of een powersun 160 watt!

 

verder geef hem wel de tijd om te wennen aan z,n nieuwe familie,de terra is z,n veiligheid,wandelen en aandacht krijgen heeft tijd nodig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ach ja de naam luistert ze naar dus die blijft lekker zo.

 

de nieuwe bak zal wel iets langer duren aangezien we dit echt goed aan willen pakken dus zullen we deze toch eerst op orde moeten brengen, ze heeft echt maar 1 plek om lekker te liggen.

welke starters zijn dat want dan gaan we daar gewoon om natuurlijk, alleen het beste en dan maar elk half jaar een nieuwe tl kan ik gelijk die van mn baardjes vervangen haha.

megaray of powersun... help me even is dat voor de warmte of voor uv of voor allebei?

en de D3 moeten ze die nu wel of niet hebben? heb het gelezen maar niet opgeslagen over wel of niet.

verder wil ik haar wel tijd geven maar zit wel een beetje met het vervellen, kan ik dan misschien beter een bak water in haar bak zetten of besproeien .... of toch gewoon maar in bad zetten?

als ik er touw is zou willen hangen, wat naar ik begrepen heb beter is wat moet ik dan pakken?

alvast bedankt weer voor al je hulp je bent super.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik doe het ook zo met m,n spaarlampen,na 6 maanden hang ik zenog een poosje bij de skinken ,die hebben niet zoveel uv nodig.

 

het voordeel van full spectrum lampen als de mega ray,of de powersun is ,is dat ze zolang ze branden de juiste hoeveelheid uv en vit bevatten,en niet veel in waardes verliezen,zoals een tl of een spaarlamp,zo blijf je aan de gang!

en dan hoef je alleen nog maar de calcium op het voer te doen,en verder ben je gewoon klaar,en weet je dat ze alles krijgt wat ze nodig hebt. ook de warmte dus!

alles begint met mestonderzoek en een goede lamp!

 

voor touw zou je op marktplaats kunnen kijken voor zo,n trapleuning,of scheeps touw,op de beurzen word het ook altijd verkocht. het heeft voordelen en nadelen,het bootst een boom na,omdat het meegeeft,maar het is niet te ontsmetten,keuzes maken dus. maar met hoe groot deze is kan je ook wat van die groote honden spleel touwen kopen,daar zit lola nu ook nog op,van die ringen,ik heb er 3 aanelkaar met tie wraps,dat zit al 5 jaar .

 

als je een bad hebt is dat idiaal natuurlijk,lola zit hier 5 dagen in de week onder de douche,het mag wat kosten,want hij gaat er lekker voor liggen ,lol.

maar het zijn super zwemmers,en voor de vochtopname is het geweldig, gewoon uit een waterbakje drinken vinden ze maar niks.

 

maak je een grote bak met een badje erin zal hij zich er vanaf z,n hangplekinstorten,en krijg je een zooitje,hihihi.tot ze uiteindelijk te lomp worden,en te lui.

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke ik ben nu druk aan het zoeken naar zo'n lamp of kan ik die hier in de online shop ook krijgen, er staan er zoveel op dat ik het even niet meer zie.

 

die hondenspeeltouwen haal ik hier morgen aan de overkant wel even, is een goede dierenwinkel maar helaas niks voor reptielen haha.

 

nou een echt bad heb ik niet maar mijn baby badje zal ook wel gaan, ze durft alleen nog niet uit haar terra dus morgen toch maar even om een plantenspuit.

ik mag haar wel gewoon aanraken in haar terra en heb het raam aan de binnenkant ook gelijk even aangepakt vond ze wel erg interessant haha maar geen dreigende houding of zoiets dus dat vind ik wel een goed teken.

 

en nu nog een grote verassing, haar stekels beginnen overeind te komen. er staat er al 1 kaarsrecht en er zijn er al een aantal half overeind dat gaat dus ook de goede kant op.

Share this post


Link to post
Share on other sites

klinkt allemaal geweldig willeke,maar laat haar zeker een week met rust!

je hoeft nu niet direct ook al aan het veranderen te gaan,de verhuizing was al stress genoeg,ook al kan je daar nu niet zo veel van merken.

ik zal marvins verhaal eens naar boven halen,misschien vind je het wat om dat eens te lezen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke laat ik haar nu verder met rust, wilde eigenlijk alleen kijken of ik haar in bad kon krijgen zodat haar vervellingen beter los komen. maar dat doen we dus voorlopig lekker met de plantenspuit.

 

heb het verhaal van marvin grondig gelezen en ben weer een stuk wijzer geworden.

tommy heeft ook een hoorntje op haar neus.

ben helaas ook bang dat hier wat mijtjes zijn alleen zie ik ze niet op tommy zelf maar helemaal bovenin de bak.

kan ik dezelfde behandeling geven als bij marvin geschreven is of is er tegenwoordig een andere aanpak?

mag je gewoon sproeien na behandeling met frontline?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ga je me nu zeggen dat je ook wat extras hebt meegekregen?

ik doe wat fout denk ik,ik heb nog nooit een mijt gezien!

er zijn andere middelen,maar frontilne werkt perfect,maar gebruikt het niet direct op tommy,spray het op een tissue en wrijf hem daar mee in!

gooi eventueele plastic groen maar weg,en behandel de terra,en spoel het echt goed na!

gelukkig heb je geen meters kurk,scheeld weer.

maar goed dat je het nu hebt gezien,voordat je er touw inhangt,dat is dus niet te onsmetten,wegggooid geld dus.

maar hij krijgt een hoorn,leuk hoor.

als je een duidelijke foto kan maken van z,n sporen,wil ik wel even zien,lol!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ben bang van wel. stond daar ook een vogelkooi boven op de bak en op die plek zitten ze eigenlijk. maar ik ga ervan uit dat ze dan ook op andere plekken zitten maar goed dat lossen we ook wel weer op.

kan wel goed merken dat ze hier een stuk hoger staat met haar bak, ze voelde zich blijkbaar veilig genoeg om wat lager bij de grond te slapen.

touw wacht ik inderdaad maar even mee tot dit opgelost is.

zou ik dat plastic groen niet kunnen uitkoken?

verder natuurlijk even een foto van tommy, kan je ook goed op zien dat de stekels overeind komen en haar hoorntje is ook te zien.

 

DSCN0016.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

goddsamme,foto is te goed hoor!

het ziet er ook niet uit!

pfft hoe komt hij aan die gescheurde kwab,al kan je dat niet weten natuurlijk.

voor hoe slecht hij eruit ziet is hij dik,breng zeker mest naar de dierenarts.

dat de stekels nu al zo slecht zijn moet je ook talent voor hebben hoor!

als je toch gek met je dier bent loop je dat toch even na,of je moet blind zijn dat je niet kan zien dat er vervellingen zitten,dan ga je toch effe pulken.

maar er zitten nog wel puntjes,dus als hij gebaddert heeft kan je het even insmeren met olijf olie ofzo,om het soepel te houden. loop de aanhechting even na met tissue,en kijk of er vocht uit komt,is dat zo dan zitten er ontstekingkjes. gezien de mijten zie dat je de vervellingen eraf krijgt bij de poten,zodat daar niks in achter kan blijven!!

met wat liefde zal in het dier over een jaar niet terug herkennen,komt wel goed hoor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb de stekels net nagelopen en geen ontstekingen gevonden gelukkig. ze liggen voornamelijk alleen naar achter maar beginnen overeind te komen en er komen nog nieuwe stekels aan de beginnende puntjes zijn er al.

heb tommy inmiddels behandeld tegen mijt, ging vrij gemakkelijk moet ik zeggen ze laat zich goed hanteren maar heb dit niet langer gemaakt dan noodzakelijk natuurlijk.

de bak moet ik nog doen maar dan zal ze er iets langer uit moeten dus moet even kijken hoe ik dat aan ga pakken mocht je daar tips voor hebben hoor ik het graag.

mestonderzoek laat ik zo snel mogelijk doen als ik verse mest heb, heb haar al wel op kranten gezet.

hoe zou ik de vervellingen op de poten wat sneller kunnen verwijderen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

lola heeft wel in m,n bed gelegen,op de electriche deken,had ik ook gelijk mest,lol.

maar ik had het hout van z,n terra nodig voor hergebruik,daarom.

 

avian maakt poeder voor in badje ,vit A retinol 25.000 ie p/gram.

als de dierenzaak aan de overkant in vogels doet hebben ze het misschien.

anders laat hem maar goed weken,en smeer er maar nog wat olijfolie op ofzo,wat maar vettig is,en niet giftig voor hem.

 

maar ozo leuk dat hij zo gehanteerd wil worden,hou dat vast,en erin natuurlijk.

zolang hij maar blijft eten zal het wel meevallen,hij zal in de gaten hebben dat hij gewenst en gelieft is,en heel veel werk voor nu,maar dat houd op strakjes hoor,dan kunnen jullie genietten.

maar ondertussen kan jij zorgen,dat vind je zelf ook wel leuk geloof ik!

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha zie het helemaal voor me, lola in bed.

maar daar begin ik nog maar niet aan dan moet tommy eerst vrij zijn van mijten.

ze heeft wel een stuk minder jeuk nu dus dat gaat de goede kant op hoop ik.

 

ik spray haar nu 3x per dag flink nat want ze mag nu toch niet in bad heb liever niet dat ze dat spul tegen mijten binnen krijgt.

olijf olie smeren ga ik morgen gelijk doen.

 

enne genieten doe ik nu al hoor, wat een ontzettend lief dier heb ik.

het lijkt gewoon wel of ze door heeft dat ze hier goed zit, we gaan er in ieder geval alles aan doen om haar weer helemaal goed te krijgen.

eten gaat eigenlijk super, alles wat ik haar voorzet gaat erin als koek.

ik geef haar wel elke dag vitaminen en kalk, is dat goed?

ze heeft haar hele leven bij die mensen nog geen goede vitaminen en kalk gehad.

verzorgen vind ik inderdaad erg leuk en veel werk.... ik heb jaren een pony gehad, dat is pas veel werk hahaha.

 

zo en nu naar bed morgen nog genoeg te doen met mn lieverd maar gelukkig heb ik deze week avonddienst.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja het is leuk die bloedmijt!! mijn bak en leguaan zaten helemaal onder! en ik heb wel een bak met meters kurk! wat ik heb gedaan om mijn terrarium te reinigen en te ontsmetten: gerbruik zo'n stoomeend. met zeer heet stoom vermoord je al die lieve mijtjes!! :P 2x per dag en ff een aantal dagen achter elkaar herhalen, dan zijn ze zo weg uit je bak + natuurlijk wat Anita zei je leguaan met een tissue met Frontline bewerken!

 

Succes! :P

 

Groetjssss B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey marvin,

 

waar liet je rossi dan als je bak aan het stomen was?

tommy is gisteren behandeld tegen de mijt en ik zie haar nu niet meer krabben en schuren.

 

anita,

 

het insmeren van de vervellingen is goed gegaan hoor, tommy was ondertussen alvast aan haar eten begonnen haha.

DSCN0026.jpg

 

verder niest ze ook al goed aan de ruit te zien haha.

en ze voelt zich geloof ik wel prettig bij me.

DSCN0020.jpg

 

ga ik nu even opzoeken wat dat kopknikken ook al weer betekent want dat weet ik even niet meer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ZE kopknikt,lol.rammel maar hoor,whahahaha. maar hij praat met je als hij kopknikt,als z,n kwabje uit staat is hij opgewonden.

maar hij kan zo in je bed,hij zit al op tafel,lol.

maar het ziet er al stukken beter uit toch! het lijkt of dat rechter teentje gebroken is geweest ofzo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze ziet er zeker al een stuk beter uit, haar kop word ineens ook weer groener en haar stekels gaat elke dag een stukje rechter.

uit de hand voeren gaat trouwens ook super goed.

mocht ze nu eigenlijk nog in bad nu ze behandeld is tegen mijt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

als de bak ook is gedaan,en je hebt haar zeer goed afgespoeld moet het kunnen.

deze is het maatje van mijn zoon,hij heeft het dier altijd de ruimte gegeven,en niet met de hand gevoerd,en nu betaald hij de prijs,want het diertje is de baas in huis,lol.

maar blijf in de gaten houden dat ze niet in de stress raakt.

heb je de mest al laten onderzoekken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke anders wacht ik nog even met haar bad, ik spray haar toch 3x per dag en de vellen smeer ik in met olie.

 

als die van je zoon net zo sterk is als tommy gaat hij nog veel problemen krijgen.

 

ik hou haar heel goed in de gaten, zelfs als ik aan het werk ben krijg ik regelmatig te horen wat ze aan het doen is hahaha.

ze begint zowaar erg levendig te worden, ze loopt nu door haar bak en ligt niet meer constant in haar boom.

 

mest onderzoek is een beetje een probleem hier in zeeland maar heb vanavond de instructies van marja kik binnen gekregen dus daar ga ik morgen snel mee aan de slag.

ze adviseert me ook om katten of hondenbrokken te geven voor de vitamines.

moet zeggen dat me dat wel erg verbaasde en weet ook nog niet of ik het ga doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mvr kattenbrok!

en ze is bijna de enigste dus iedereen komt bij haar terecht!

ik heb lezingen van haar meegemaakt,tof mens hoor!

maar ze is van meing dat niemand goed voor hun dieren is,en ze in de patholoog anatoom,dode dieren dus!

maar je kan rustig je poep opsturen,laat de kattenbrokken maar zitten.

dat raad ze standaard iedereen aan,maakt niet uit wat vorrn dier,lol.

 

m,n zoon heeft z,n handen vol aan dat piep dier ja,maar wacht jij nog maar even af,hij begint al levendig te worden,en zal snel gaan proberen om boven jullie te komen staan!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hahaha dat dacht ik dus al.

tommy krijgt volgens mij ook wel genoeg vitaminen binnen want er blijft bijna geen poeder achter op haar schaal, ik maak het groen ook eerst vochtig zodat het beter blijft plakken.

 

oke goed om te weten, vind wel dat ze er elke dag beter uit gaat zien en ze blijft tot nu toe erg vriendelijk.

mijn man kan haar nu ook met de hand voeren dus dat gaat ook al beter.

ik blijf het een geweldig dier vinden en heerlijk om voor te zorgen.

 

poep ga ik in ieder geval opsturen dus dat zal wel goed komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben al enkele keren hier het verhaal komen lezen! Super! Ik vind het heel knap van jullie dat jullie met je hele enthousiamse het dier opgevangen hebben en zo goed voor Tommy zorgen!

:cheer:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik ben al enkele keren hier het verhaal komen lezen! Super! Ik vind het heel knap van jullie dat jullie met je hele enthousiamse het dier opgevangen hebben en zo goed voor Tommy zorgen!

:cheer:

nou,sara,baardjes zijn de dankbaarste dieren om te hebben vind ik,maar de iguana,om te gillen hoor,zo tof.

al is het dus niet voor iedereen zoveel groene persoonlijkheid,er worden er zoveel aangeboden,en meestal zijn ze er heel erg aan toe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×