Jump to content
willeke

Groene Leguaan

Recommended Posts

ik mijn leguaan gewoon in mijn kamer rondlopen :P  stomen is zo gebeurd!!

 

Groetjssss B)

Dit begrijp ik niet goed Marvin <_<

 

Voor de rest ben ik het met sara eens, heel fijn om lezen zo een enthousiasme :)

 

Grtzzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

jo

marvin bedoeld dat rossie wandelt, de kamer dus verbouwd terwijl hij de terra schoonmaakt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt sara en jo, wij zijn zelf ook erg blij dat we dit voor tommy kunnen doen het blijft een heerlijk dier.

 

marvin: ik denk dat tommy daar nog te kort voor bij ons is, heb weinig zin om het beestje in de stress te helpen als we haar niet te pakken krijgen.

 

anita: je moet het nog zeggen haha maar vandaag het eerste uitdaginkje gehad met tommy.

ze probeerde zowaar naar me uit te halen met haar staart maar even een strenge stem leek voldoende tot ze het dus nog een keer wilde doen, heb haar dus toen een tik gegeven en dat hielp wel toen ik weer mijn hand dichterbij hield stapte ze gewoon op mijn arm.

vind dit wel een goed teken, ze lijkt zich toch echt beter te voelen.

we komen er wel haha.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou tommy heeft vandaag met wat begeleiding los gelopen.

eerst heeft ze een poosje bij me gezeten en toen ging ze op onderzoek uit, de leuning van de bank is al erg favoriet haha alleen wilde ze erg graag potgrond eten dus dat heb ik maar voorkomen of is er een reden dat ze dit doet?

het heeft in ieder geval weer een paar mooie foto's opgeleverd dus ik deel er een paar met jullie.

 

DSCN0031.jpg

DSCN0033.jpg

DSCN0036.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

tommeke heeft toch wel een koppie he! beeldschoon hoor!

dat aarde eten ken ik niet,maar ik zou het niet goed vinden. nu kan hij ergens wat te kort komen,maar ik denk dat het ook met de darmen te maken hebben.

is de poep al naar kik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ze knapt echt snel op, haar hoofd begint ook al flink groen te worden dat was eerst allemaal bruin.

haar stekels gaan ook elke dag verder rechtop staan is echt mooi om te zien.

nee kik is vergeten haar rekeningnummer op te geven en ik ga het niet in een enveloppe doen. verder wilde ze gegevens van het dier maar welke gegevens staat er niet bij.

ik wacht nog even op antwoord en dan ga ik er direct mee aan de slag.

heb de info net binnen dus nu wachten op verse poep morgen haha en dan inpakken en op de post, alles ligt al klaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

owg,ze zal leeftijd en gewicht enz willen weten!

nu weet ik niet waar je woont ,maar is er geen da in de buurt,elke arts zou mest onderzoek moetten doen. wormen,flagaten en coccidioses komen veel voor.ook bij vogels enz.weten ze de juiste dosering niet kunnen ze altijd makkelijker bellen naar collegas dan wij!

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee hoor alleen de naam van het dier, lengte en leeftijd had ik al via de mail gegeven.

de dierenarts hier op het dorp is niks waard, hij heeft ooit geprobeerd een kater te sterriliseren omdat hij niet had gekeken of het een poes of kater was.

verdere info over dierenartsen krijg ik binnenkort, heb er al wel 1 gevonden op 30 km afstand maar er zit er misschien 1 dichterbij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor medicijnen heb je het gewicht nodig.

hier is het ook lastig om mest te laten onderzoekken,maar elke arts herkent toch wel wormen eitjes of coccidoises.

ik heb ook ooit een kat gebracht voor sterlizeren,begonnen ze te scheren,bleek het al gedaan te zijn,hahahaha,scheelde wel in de kosten,lol.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewicht komt wel goed, weegschalen genoeg hier en die voor de baardjes kan redelijk wat hebben.

haha ja dat scheelt wel ja, helaas was mijn kater al open en kon hij dus niet vinden wat hij zocht en heeft hij toen alsnog gecastereerd. je wil niet weten hoe het beestje eraan toe was.

maar goed binnenkort gaat de vlindertuin hier weer open en die zijn nu ook met reptielen begonnen dus die hebben ook een dierenarts. ik weet al wel waar die zit alleen moet ik de verdere info nog even verkrijgen.

mijn vader werkt elke dag en heeft daar ook de reptielenbakken gebouwd dus ik heb gratis toegang. nu alleen nog even wachten tot de groene iggy's komen want die zijn er nog niet maar dit is inside information haha.

 

heb ook een andere bak op het oog maar ook daar wacht ik nog op info.

deze bak heeft ongeveer dezelfde groote maar deze kan ik dan eerst aanpassen en alvast tegen mijt behandelen voor ik tommy er behandeld inzet.

maar dit is nog afwachten dus.

hou jullie op de hoogte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wow,wat fijn dat je er zo heen kan,ook leuk met de kids natuurlijk,of gewoon alleen even bijkomen!

maar dat die gek het dier al open had liggen,is toch niet te filmen zeg.

maar ik weet niet of je hier alles meeleest,want zelfs doet hij het leuk,en mankeert er zo op het oog niets aan,wil ziet zeggen dat hij gezond is,dat is het veradelijke met reptielen! dus geen weken meer wachten op mest onderzoek.dizzy deed het o zo mooi,maar was op een avond binnen 2 uur dood,dat moet je jezelf en hem toch besparen!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

maak je geen zorgen de poep gaat morgen naar kik dus dan zal ik wel redelijk snel de uitslag hebben.

tja die dierenarts.... ik zal het ook nooit begrijpen denk ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

goed nieuws aan deze kant!!

heb net de uitslag van tommy binnen gekregen en het was helemaal goed.

ben erg blij dit te horen natuurlijk.

verder gaat het perfect met tommy, ze zit erg graag bij me op schoot haha nu alleen het huis nog wat verder tommy proof maken en dan mag ze verder op onderzoek.

vandaag ook wat bloemkool bladeren opgehaald en tommy was er erg blij mee, verder eet ze echt alles en veel ook dat word elke dag meer.

zondag ook nog een andere bak voor haar ophalen en ja deze gaat open aan de voorkant. verder maken we hem helemaal in orde met lekker wat ligplaatsen en klimgelegenheid dus dat komt helemaal goed. de maten zijn 1.00 breed x 0.80 diep x 1.20 hoog. zal ook zorgen voor de juiste lamp zeker nu ik weet dat ze schoon is vanbinnen is dat naar mijn idee veilig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou zeg,dat is verbazend goed nieuws willeke!

ik ben benieuwd naar de nieuwe bak,het zal lekker zijn dat deze gewoon van voren open gaat!

veel plezier samen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo weer eens een update van tommy.

het gaat echt super goed met haar, voor zo ver ik kan zien is ze mijt vrij en nu weer druk aan het vervellen. helaas is ze de vorige vervelling nog niet helemaal kwijt maar stukje bij beetje komt die wel los.

stekels groeien in rap tempo terug en de rest komt mooi overeind.

ze is nog steeds erg goed te pakken en loopt regelmatig over de bank.

ze vreet elke dag haar bordje leeg en ik heb nu een redelijk vast voedingsschema met daarbij de nodige variatie waar ze erg van geniet, al blijft tauge erg favoriet.

haar nieuwe terra staat inmiddels bijna klaar om in elkaar gezet te worden, heb er nog redelijk wat werk aan gehad aangezien er mooie piepschuim wandjes met tegellijm inzaten maar dat is nu bijna allemaal weg. reden hiervoor is dat het niet goed gekit zat en heb geen zin in ongedierte erachter dus slopen die handel.

bodem van de bak en een opstaand randje is betegeld en dat moet nog afgewerkt worden aangezien de vorige eigenaar erg overvloedig met kit was geweest.

hoop snel wat foto's te kunnen plaatsen.

al met al blijft het een heerlijk dier om te hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben benieuwd naar de nieuwe terra willeke,je steekt ereen hoop tijd in begrijp ik!

maar ik ben nog meer benieuwd naar tommy ,wat een fijne dieren om te hebben toch, hij zal wel rap groeien nu.

heb je al sperciboontjes of tofu geprobeert,zijn ze ook helemaal gek van,

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ben zelf ook benieuwd hoe het precies word haha weet het wel ongeveer natuurlijk maar nu zijn het nog planken die in elkaar gezet moeten worden en dan begint het inrichten natuurlijk. en ja het is een hoop tijd en werk maar het moet ook goed worden natuurlijk het is alleen een zooitje met die planken in huis haha overal staat wat zodat mijn jongste er niet bij kan.

tja tommy ziet er nu even niet uit met alle losse vellen maar ze word wel steeds mooier hoor.

en ze blijft ook erg vriendelijk, doet netjes haar staart aan de kant als ik er even langs moet enzo.

sperciboontjes krijgt ze wel vaker van me daar is ze ook erg gek op. tofu zal ik deze week eens proberen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update!!!

 

Tommy is vandaag verhuisd naar haar nieuwe onderkomen en ik geloof dat ze het erg naar haar zin heeft, ze is al de hele dag aan het klimmen en klauteren.

Bak is nog niet helemaal klaar omdat nog niet alles geleverd is maar dat komt nog wel goed.

Foto's:

 

DSCN0001.jpg

 

DSCN0002.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo,dat is wel heel wat anders zeg,mooie maat voor hem nu!

 

maar zoals gewoonlijk nog een tip,nou ja 2 dan.

plaats het voer links op het plateau,en leg een tak horizontaal op 40/50 cm recht onder de lamp.

de plateaus zal hij weinig gebruiken om te hangen,en een paar uur vertikaal hangen vind hij ook niet zo prettig.

het groen zal gauw op de grond liggen,maar tot die tijd staat het wel erg leuk.

 

wat een dikkert is het geworden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

de horizontale hangplek onder de lamp komt er deze week in dan komt het touw binnen.

er is ook nog een goede lamp onderweg.

planten zitten allemaal goed vast dus we zullen zien of die los komen.

 

ja ja lekker buikje he dat krijg je als je goed te eten krijgt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

helaas touw en lamp nog niet binnen maar ja die update komt later wel.

tommy is nu geheel gewend aan haar nieuwe huisje en maakt er erg goed gebruik van, ze blijft klimmen en klauteren.

om even tegen je in te gaan anita, tommy gebruikt haar plateaus heel veel hahaha.

tommy heeft ook een nieuwe slaapplaats, rechts achter steekt een stuk hot tot in het groen, zodra de lamp uit gaat gaat ze naar boven en steekt haar kop in het groen. zo duurt het 's morgens ook 10 minuten langer voor ze wakker word, blijft lachen.

als ze op haar donder krijgt gaat ze ook naar die plek, mooi dus dat ze haar veilige plek al heeft gevonden in deze grotere bak.

helaas werkt eten geven op het bovenste plateau niet, ze blijft alles naar beneden gooien dus daar moet ik nog een oplossing voor zoeken al heb ik het idee dat ik het beter kan laten zoals het nu is.

bovenste plateau is haar zonneplaats, eind in de middag staat er nu een half uurtje zon in en dan zit ze er ook, zal dus nog wel sjago worden als de boom voor mijn huis in blad komt haha.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je mag best tegen me ingaan hoor,maar wel effe goed lezen,dat vertikaal hangen vinden ze niks,en het plateau is vlak,en zal voor zijn gevoel dichter onder de lamp zijn om comfortabel te liggen,dat zal strakjes verandere als het touw komt,wat ze wel echt lekker vinden,want het beweegt wat mee met het lichaam,en voegt.het lijkt wat meer op een boomtak die meewiegt. ben benieuwd hoor!!

 

lukt het al wat beter met sproeien?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi hoi ik ben nieuw hier. erg leuk om dit zo allemaal te lezen.

ik wil zelf ook graag een groene leguaan. dat wil ik al heel lang.

maar het is er niet echt van gekomen. nu heb ik besloten er wel een te gaan nemen. ben al veel info aan het bekijken.

zie er wel veel. maar of er ontbreekt een stukje staart, of tenen.

of ze zijn wild. als je een leguaan van 2 of 3 jaar hebt die wild is, krijg je hem dan nog wel tam. met de nodige aandacht.

ik ben in ieder geval druk aan het kijken.

weet iemand mischien iets te koop. of gratis.

dan hoor ik dat graag. groetjes karzan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×