Jump to content
Sign in to follow this  
maxpool

Wanneer Eerste Vervelling...?

Recommended Posts

wat een schatje zeg

sproei je die kleine uk wel

want dat zorgt er ook voor dat hij makkelijker verveld

volgens mij vervellen ze wel al eerder ja

maar mischien is deze gewoon wat later

het ligt er gewoon aan hoe hard ze groeien

dus ik zou zeggen lekker verwennen door goed gevarie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik heb een UV lamp erin ja...en de bak staat ook nog redelijk in de zon dus hij krijgt ook nog wat echte UV. En ik sproei het beestje 2 keer per dag. Hij heeft ook een waterbakje (0,5 cm water) in z'n terrarium staan. Dus water genoeg lijkt me.....Ik wacht het gewoon nog even af.

 

GrtzZz Max

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ohjah en hij was ook al op de 48e dag uit het ei.....misschien dat dat ook nog meespeelt :huh: ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja ik heb een UV lamp erin ja...en de bak staat ook nog redelijk in de zon dus hij krijgt ook nog wat echte UV. En ik sproei het beestje 2 keer per dag.  Hij heeft ook een waterbakje (0,5 cm water) in z'n terrarium staan. Dus water genoeg lijkt me.....Ik wacht het gewoon nog even af.

 

GrtzZz Max

Hoi Max ;)

 

Wat die UV lamp betreft zit je wel goed

maar wat de zon betreft die komt niet door glas geen hoor !

dit kan alleen nadelig zijn voor de temperatuur deze kan namelijk hoger gaan oplopen

vervellen doen ze bij de groei dus als je genoeg voederd komt dit wel hoor

sproeien vergemakkelijkt de vervelling

 

Grtzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi de broedttijd van eieren is echt niet meestal 80 dagen hoor

de broedtijd is oa afhankelijk van de temperatuur in de broedstoof en ligt gemiddeld tussen de 50-70 dagen

48 dagen is wel snel maar dan heeft de stoof dus gewoon behoorlijk hoog gestaan

grtjsssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey GBF,

Ja dat het van de temperatuur afhing dat wist ik. Mijn stoof stond op 29 graden. De meesten zetten hem lager en dan duurt het langer voor de jongen uitkomen. En zijn de jongen dus ook al verder ontwikkeld en groter. De jongen van mijn eerste legsel waren slechts 7 cm groot. Ik denk dat de uitgekomen jongen van anderen gemiddeld toch wel groter zullen zijn bij een broed temperatuur van 29 graden. Mijn baardje is nu een keer zo groot (14 cm) dus in verhouding loopt ie niet achter toch? Ik denk dat 48 dagen voor 29 graden wel aardig vroeg is. En ik heb de temperatuur in het vermiculiet gemeten. Maar hij eet wel goed en zo. Hij eet krekeltjes maatje 5 en ook veel groente.

 

GrtzZz Max

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Max ;)

 

29

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

bedankt voor je reactie. De luchtemperatuur was ongeveer 30 graden...luchtvochtigheid 80% en ik heb inderdaad in het begin de temperatuur met verschillende meters gemeten. Ze gaven allebei 29 graden aan. De thermostaat stond op 32 graden. Hij is inderdaad heel alert en eet ook goed. Heb net kiwi, andijvie en appel in z'n terrarium gezet en hij at hier ook goed van. Ik geef hem vitamines waar calcium in zit dat doe ik over de krekels, groenvoer en een beetje vermengd met het water in de plantenspuit.

 

GrtzZz Max

Share this post


Link to post
Share on other sites

was je vrouwtje wel oud genoeg om te leggen???

wel sneu zeg dat er zoveel verloren zijn gegaan

maar omdat je zegt dat je eitjes zo vroeg uitgekomen zijn

dan klopte je thermometer toch waarschijnlijk niet

want als ze dus allemaal zo vroeg uitgekomen zijn

stond je stoof waarschijnlijk toch hoger wat je dacht

en wat men ook zegt is dat bij lagere temperatuur de jongen sterker zijn

dus ja er is heel veel wat invloed heeft op de kwaliteit van de eieren ed

grtjsssssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

Mijn vrouwtje was 1,8 jaar toen ze haar eerste legsel legde. Lijkt mij oud genoeg...ik heb de temperatuur met verschillende thermometers gemeten. Ze gaven allebei 29 graden aan. Ik heb de stoof met het 2e legsel erin nu op 27 graden staan. Maar ik denk dat wat Kuno een keer tegen mij heeft gezegd dat het vrouwtje vrij lang met de eieren is blijven rondlopen. En in haar buik groeien ze dan dus ook nog door. Enneh het baardje dat ik gehouden heb is gisteren net begonnen met vervellen :D Ik vond hem al aardig dof. Als hij helemaal verveld is post ik wel even wat foto's......

 

GrtzZz Max

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×