Jump to content
tamara1985

Eerste Eitjes Van Het Jaar

Recommended Posts

had iets meer als 2 weken men koppel leathers bij elkaar gezet, maar niets van een paring waar genomen.

 

ook voelde ik regeldmatig aan haar buik, aangezien ik normaal de eitjes goed voel zitten

 

nu kom ik gisteren thuis was het werk, kijk in men vrouwenbak. en zie ik dat men vrouw 21 eitjes heeft gelegd. ze was ze aant toedekken maar de meetste zagen er al heel slecht uit, 5 stuks waren nog vrij goed. nu hoop ik dat deze er gaan door komen.

 

Ze liggen nu in de broodstoef en zijn wel mooi ovaal en niet ingevallen.

 

Heeft iemand dit nog al voor gehad en zijn deze dan nog uit gekomen?

 

Zou dit wel jammer vinden , is de 1ste maal met leathers en ook de vrouw haar eerste leg. zitten er soms bij vrouwen nog veel slechten tussen de eerste keer?

 

heb al meerdermaals gekweekt maar toen zagen alle eitjes er goed uit en had ik 100% uitkomst.

 

groeten tamara

Share this post


Link to post
Share on other sites

op twee weken kan het niet

deze tijd is zeer klein om al eitjes te leggen na een bevruchting(uitzonderingen zijn altijd mogelijk)

sommigen maken eitjes aan,en leggen deze,ook als ze geen man gezien hebben

 

eitjes na een bevruchting komen er meestal rond de 30 dagen,maar kan ook nog maanden duren voor ze hun bevruchte eitjes afleggen

de vrouwen bepalen zelf waneer de tijd en omstandigheden goed zijn om eitjes te leggen

dus de iedeaale afleg omstandigheden maken voor de dames is belangrijk(vochtig zand aanbieden,liest met iets erboven(dakpan)

 

bij oudere vrouwen die voorig jaar bevruchte eitjes hebben gelegd,kan het zijn dat deze nu ook zonder man te zien bevruchte eitjes leggen

 

deze vrouwen hebben dan sperma opgeslagen,en daar hun eitjes mee bevrucht

meerdere reptielen hebben deze mogelijkheid om sperma op te slaan

 

zo zijn er nestjes geweest met duidelijk twee verschillende vaders,terwijl de moeder maar bij

Share this post


Link to post
Share on other sites

na een beetje uitrekenen zit de man hier dus een 4tal weken en zal ze van de 1st keer gedekt geweest zijn.

 

de eitjes die ik weg heb gedaan die hadden geen enkele kans meer, zagen geel en waren hard. en die 5 die ik in de stoof heb gelegd die zagen mooi wit en waren ovaal zoals ze moeten zijn.

 

denk dat het nu zal afwachten zijn of ze wel of niet gaan bevrucht zijn.

hoop natuurlijk van wel :) dit was een verparing van hypoleatherback x leatherback het hypo.. kan niet wachten om te weten wat er van die 5 eitjes gaat uitkomen :)

 

bedankt voor de goeie raad erwin ;)

 

groetejes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×