Jump to content
Peppy & Kokky

Een Baardagaam Alleen? Of Een Baardagaam Met 2?

Recommended Posts

Ik vraag me nu af wat het beste is voor een baardagaam...

Alleen of met 2?

We hebben nu een meisje van 2jr en geen ambitie om te kweken...

 

Sommige mensen zeggen beter alleen, andere zeggen beter samen...

 

Vandaag m'n vraag naar jullie...

Wat vinden jullie en waarom...?

Share this post


Link to post
Share on other sites

persoonlijke ervaring heeft mij geleerd om haar solo te laten!

een man erbij zou alleen maar zijn om te paren.

en ze is gewent om alleen te zijn,en in haar terra zou ze een ander vrouwtje ook niet accepteren!

genier ervan, verwen haar ,en behoed jullie voor onnodige stress!

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor het baardje maakt het wijnig verschil als het aleen zit,of met twee of drie

 

als er niet gekweekt wil worden,bent u en het baardje, beter af met een vriendin erbij

met een man erbij zullen er zeker eitjes van komen

 

indien u beslist er nog eentje aan te schaffen,doe dit dan met de optie dat ze terugkan als ze elkaar niet mogen

 

persoonlijk vind ik het leuker dat er meerdere baardjes bij elkaar zitten

het verdubbeld zo de fun,en het amuzementsgehalte

ook het gedrach is totaal anders,dan van een baardje dat aleen zit

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mmm, 2 verschillende meningen...

Hopelijk komen er nog reacties...

 

In de winkel zat ze met 2 vriendinnen... We hebben haar gekozen omdat ik euhm... ja, gewoon verliefd was geworden op haar... Ze is niet super speciaal, maar ik vind ze zooooo mooi...

Toen ik haar de eerste keer zag, zat ze wel alleen, toen we de week nadien krekeltjes gingen kopen voor onze kameleons, zat ze samen...

Toen ze alleen zat was 't een super grappige madam, nu bij ons thuis doet ze niet anders dan slapen... de winterrust wss...

 

Volgens de dierenwinkel is het beter alleen te houden omdat er altijd

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je besluit om er een vrouw bij te nemen,zorg dan dat ze van de zelfde lengte is,en ze allebei een spotje hebben om te zonnen,dat kan in irritatie schelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een man erbij zou ik zeker niet doen. Tja, onze vrouwtjes zitten hier met andere vrouwtjes samen. Ze gaan op elkaar liggen, leuk druk in de bak.

In de natuur kan een baardagaam weg rennen of zich verschuilen als het geen gezelschap wil, in een terra kan dit niet daarom als je meerder baardjes houdt, moet je verschillende schuilplaatsen voorzien.

Wat is nu het beste, ik denk dat je hierin zelf een keuze moet maken.

Ik zou gaan voor nog een dame erbij maar dat is mijn keuze...

Wat Anita zegt klopt ook volledig, wil je er een baardje bij kijk dan dat ze ongeveer dezelfde lengte hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

en waar kan je al "oudere" diertjes kopen... Yucka is 2jr...

Moet haar vriendinneke dan even oud zijn?

 

is mijn terra groot genoeg voor 2?

50 x 50 x 100?

 

en dan met 2 lampen werken... mmm... interessant...

 

ik zou graag een ander kleurtje hebben dan Yucka nu is...

kwestie van 't verschil te zien...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn mening is als je dier al 2 jaar alleen zit, ze de bak ook als haar teritorium gaat beschouwen.

Dit wil niet zeggen dat het met zekerheid fout gaat lopen, maar dan zou ik een groter terra nemen en heb je meteen een nieuwe omgeving voor je 2 jaar oude dame.

Je huidige terra kan je dan achter de hand houden als het echt niet zou lukken.

Het andere vrouwtje moet niet even oud zijn, ouderdom speelt geen rol maar wel de grote.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heey ,

 

Ja , het is al zoals erwin zei dat het leuker is meerdere in een bak te hebben , mits de bak groot genoeg is ... En wat de verkoper tegen je zei , ja die speciale kleurtjes kosten toch alleen maar veel geld is denk ik omdat ze daar in de winkel niet zo'n speciale kleurtjes hebben , m.a.w. geen verkoop denkt de verkoper ... Het is wel zo dat ze wat duurder zijn , maar als je hem/haar mooi vind heb er ook veel voor over ( de meeste toch :P ) . De leeftijd speelt niet echt een rol , wel de grootte ... En er zijn verschillende mensen hier opt forum die nog wel grotere dieren hebben denk ik .. Of de beurzen beginnen terug , keuze genoeg daar .. En als laatste , niet om je valse hoop te geven , maar soms zijn er wel ZEER dominante vrouwtjes , heb er hier eentje denk ik , kan er opt moment geen vrouw of man bijzetten ...

 

Ahleez

Grtjs

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn meisje zit hier nu alleen... ik heb haar nog niet zo lang... (een paar weken...)

in de winkel heeft ze alleen gezeten maar ook samen...

 

kun je op beurzen ook diertjes kopen?

heb ik dan ook de optie om het terug te geven indien het niet zou klikken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Elk baardje heeft zijn eigen karakter, je moet er wel rekening mee houden dat het ene vrouwtje het ander niet accepteerd.

Wij hebben al onze baardjes met zn 2e zitten, lipy heeft een tijdje alleen gezeten maar daar is na een tijd ook weer een vrouwtje bijgekomen (Tari)

Dat ging allemaal heel erg goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×